Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Hong Kong

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er ved at starte ny virksomhed i Hong Kong, men er bosat og ansat i DK og betaler dansk skat. Virksomheden har intet med min nuværende arbejdsgiver at gøre.

Hvad er skatte reglerne når virksomheden har domicil i Hong Kong og ingen handel har med DK men udelukkende i Asien?

Er jeg tvunget til at betale Dansk skat og hvis ja, hvilken procent?

Med venlig hilsen

Hans

 

Fra Horsens
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Kunto Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Hvis du står som ejer af firmaet skal du betale dansk skat, efter gældende regler på området.

Hvis du handler internt i hong kong skal du betale moms af salg, hvis du handler med andre lande skal du ikke betale skat og moms af salget i din virksomhed i Hong kong. uden at vide det helt sikkert, skal du kigge om der er dobbelt beskatnings aftale med Hong kong, ellers skal du når du tager penge ud af firmaet betale indkomst skat i hong kong & indkomst skat i danmark.

Jeg vil råde dig til at tage fat i en advokat for at være helt sikker, jeg skriver kun udfra hvad jeg ved og har læst mig frem til da jeg selv undersøgte emnet.

Høj kvalitets reklameartikler med tryk på til meget konkurrence dygtige priser - www.kunto.dk

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Interessant :)

Jeg antager at du opererer ud af Hong Kong gennem et i Hong Kong registreret selskab?

Det er ikke helt så lige til men jeg vil forsøge at svare dig så godt som muligt nedenfor. Hvis du vil have præciseret mit svar må du vende tilbage.

Forudsat at selskabet er registreret i Hong Kong vil Danmark kun beskatte selskabet her i landet såfremt selskabets daglige ledelse har sæde her i landet. Hvis du blot står som ejer af selskabet, men i øvrigt ikke deltager i dets daglige drift vil selskabet ikke være skattepligtigt til DK. Er det derimod dig der - her fra landet - træffer alle beslutninger vedrørende den daglige drift vil selskabet være (fuldt) skattepligtigt her i landet. I så fald skal det beskatts med 24,5% svarende til selskabsskattesatsen. Det vil være muligt at opnå creditlempelse for den skat selskabet har betalt i Hong Kong, jf. nedenfor.

Antaget at selskabet ikke er skattepligtigt til Danmark vil du (personligt) blive beskattet af udbytte og løn mv. i det omfang dette er relevant.

Hong Kong har det vi i skatteterminologi betegner et territorial-princip, hvilket i princippet betyder at kun indkomst der er genereret fra Hong Kong er skattepligtigt. Indkomst der er oppebåret fra kilder uden for Hong Kong er derimod ikke skattepligtigt. Et Hong Kong selskab prmært med udenlandsk salg kan derfor struktureres så det kun i meget begrænset omfang betaler skat.

Vær i øvrigt opmærksom på at der ikke er en selskabsskatterelevant dobbeltbeskatningsoverenskomst mellem DK og HK.

God fornøjelse med det.

BR

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)