Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg indtil nu kun har haft udgifter (fantastisk ikke). Disse udgifter har jeg bogført i Dinero op mod bank (måske maks 10 bilag). Dog har jeg hidtil kun haft min private konto. Jeg havde ikke registreret nogen startsaldo noget sted.
Nu har jeg så fået en erhvervskonto, som jeg har overført et mindre beløb til, således jeg kunne bruge den til fx at oprette en ad-words konto osv.
Men hvordan får jeg styr på mit bogholderi? -Hvordan registrere jeg korrekt alle mine tidligere bilag (kan jeg evt trække summen af disse ud af min erhvervskonto, samt skyde et større beløb ind på denne, således den går i plus), eller hvordan gør man?
lav et indskud under ejenkapitalen - mellemregning - kontant indskud ejer, som svarer til udgifterne med bank som modkonto. Så går den i nul (må jo i dag være i minus selv om den ikke eksisterede) Når den er i 0 bruger du så din firma bank helt normalt fremover (evt så mere ind på den som privat indskud)
først når du har den i 0 eller + fører du mere på den
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Med fare for at lyde endnu mere som en idiot.. hvordan gør man så dette i praksis? -Har siddet og klikket rundt i Dinero, uden at kunne finde noget der minder om det du skriver.
regnskab - kasseklade find konto for kontant indskud (kunne hedde 60961) og så bankkonto hvor du har taget udgifterne som modkonto
Overvej at finde en der eksternt vil bogføre lidt med dig i begyndelsen, for det kan spare dig vanskeligheder og penge. det behøver ikke være dyrt, og du kan lægge dine bilag i skyen (dropbox f.eks.) og I kan dele log in til Dinero