Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EAN koder - Er det så dyrt?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg arbejder i øjeblikket med fremstilling af nogle boligartikler, som jeg skal have produceret, og er nu løbet ind i en uforudset udgift. Produktet skal sælges gennem egen webshop, samt eksterne webshops og fysiske butikker og i den forbindelse har jeg så skrevet til gs1 for at få oprettet nogle stregkoder. Det koster imidlertid 4375 kr/per år at blive registeret som bruger hos dem og dermed få adgang til stregkoderne, kan det være rigtigt? Så vidt jeg ved at de de eneste der håndtere dette og prisen er sikkert heller ikke afskrækkende for større virksomheder med mange produkter og en stor omsætning, men når man er nystartet og kun skal bruge 4-6 koder det første år, synes jeg godt nok at det er dyrt!

Tak

-Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg har lige stået i samme situation ifht. køb af stregkoder hos gs1. De har en løsning (godt nok ikke den første de prøver at sælge dig:), men hvor man kan nøjes med at købe 10 stk. 11 cifrede EAN stregkoder (de kalder dem 11 cifrede, men det er + et kontrolciffer + et du bestemmer, altså = 13 cifret EAN stregkoder, som anvendes i detailhandlen).

Der er dog noget med, at denne løsning kun er tilgængelig én gang for en virksomhed, og at de koder man får ikke kan "sammenkøres" med den dyre løsning (som du også har fået prisen på), - men som nyopstartet med et mindre antal produkter, valgte jeg alligevel denne løsning. Jeg har betalt kr. 750,- ekskl. moms for de 10 EAN koder og abonnement frem til 31/12/2014.

Håber, at du kan bruge det til noget, - og rigtig meget HELD og LYKKE med det!

Bedste hilsner

Bettina

PS: Jeg fik www.labelhouse.dk til at trykke mine labels, da jeg ville være 100% sikker på, at de virkede for forhandlerne. Kan kun anbefale dem, - rimelige priser og hurtig levering!

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettina,

Tusind tak for et godt svar. Dette lyder lidt mere realistisk i forhold til hvor vi er nu.

Ha en god dag:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Selv tak! :)

Også rigtig god dag til dig!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)