Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt ved overtagelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Mobilbud.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er fire ejere i vores virksomhed, men to af partnerne har valgt at trække sig og de resterende to skal derfor overtage deres anparter. Selskabet er oprettet som et ApS med 80.000 i indskud og derefter er købt aktiver, så der i alt er likvider og og aktiver for ca 150.000.

Vi har på nuværende tidspunkt udarbejdet en kontrakt, hvori der står, at de sælger deres anparter for 40.000, da det er halvdelen af anpartsselskabets stiftelsesbeløb, men er efterfølgende blevet i tvivl om dette er nødvendigt, da de to, der trækker sig ud reelt set ikke har skudt nogen penge i og derfor heller ikke ønsker at få noget, nu hvor de trækker sig. 

Er det derfor muligt, at de to partnere kan sælge deres anparter for nul kroner til de to øvrige partnere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

mobilbud:
Er det derfor muligt, at de to partnere kan sælge deres anparter for nul kroner til de to øvrige partnere?
ikke mig bekendt uden skattekonsekvens da de jo formentlig formelt må ha købt de anparter - for det er vel ikke penge i har lånt dem, for så skal de jo betale det lån tilbage = I køber anparterne for 40.000 og så betaler de lånet tilbage - men det skal jo være reelt

Der er også en klar mulighed for, som du beskriver det, at værdien af anparterne idag er mere end 80.000 kr og at de derfor skal ha mere end 40 t for deres halvdel af anparterne - igen for at det ikke vil svare til i får en gave af dem og med 0 de ville jo tabe 40.000 kr som ville gi skattefradrag for tab på aktieindkomst - så det duer ikke.

Jeg tror jeg ville ofre at la en revisor råde til hvordan i lettest og skattebilligst gør det helt reelt  det behøver ikke være dyrt - enten kender I selv en eller søg tilbud gratis fra www.agera.dk 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)