Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække mad fra på sin arbejdsplads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg kom i dag til at diskutere med en kolega, vi arbejder på et bosted for udviklingshæmmede.

Et par gange om måneden er de forskellige beboere ude at spise, og hvis man som personale ønsker noget at spise i den anledning er det for egen regning, hertil var det så at vi kom til at diskutere om det på en eller anden måde var muligt at trække dette fra i skat, da dette jo er en udgift man har med arbejdet ?

Med venlig hilsen

Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tvinger jeres arbejde på bosteddet jer til at skulle gå på restaurant for at spise med de udviklingshæmmede virkeligt?

I så fald burde de, hvis de kan sige det ikke er for at I skal få mad eller hygge, men fordi det er vigtigt for de udviklingshæmmede, betale jeres mad, jeg synes det er mystisk en arbejdsplads kræver af de ansatte at de skal betale for restaurant mad

Hvis bostedet bare siger I skal tage med med ikke at I skal spise, så er det lidt underligt i mine ører, men så vil der formentlig ikke være meget at gøre

Om I selv ville kunne tage det som fradrag (vel formentlig under ligningsmæssige som lønmodtagere og dermed jo med en bundgrænse) håber jeg andre kan svare på. Det vil givet - hvis det overhovedet er muligt - kræve dokumentation for, at det i hvert enkelt tilfælde er jeres arbejdsplads der kræver I spiser på restaurant. Har I ikke en fagforening som må kende den problematik?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det er ikke tvunget at man skal spise, vi tager simpelthen bare med borgeren der ud hvor de nu gerne vil.

Men de gange hvor vi ikke selv køber noget at spise med dem, kan man mærke at det påvirker borgeren, de synes det er underligt man ikke skal have noget at spise også.

Det er jo imidlertid bare ikke lige sjovt at skulle bruge penge for at være på arbejde.

Men det kan godt være at der simpelthen ikke er noget at gøre, vi snakkede ellers bare om at det ville være fint hvis man kunne trække det fra, da det så ikke betød så meget, og man samtidig kunne give borgeren en bedre oplevelse, på deres udflugt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår helt dit problem Mathias - men tvivler meget på fradrag hvis I selv frivilligt spiser på restaurant. Har I talt med chefen om det problem det er at I bør gå med de borgere ud at spise en gang imellem - og det virker skidt når I bare sidder og kigger på dem spise?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja må nok hellere lige vende den med ham, og det andet personale.

Tusind tak fordi du gad at afsætte tid, til at svare John :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)