Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Tv Montøren Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer, at lukke min virksomhed efter 1,5 år.

Jeg har ikke haft de stor startomkostninger/invisteringer. selvfølgellig har købt lidt værktøj og noget måleudstyr. til ialt ca kr 12000. Mit spørgsmål er, skal jeg, hvis jeg lukker min virksomhed tilbagekøbe dette udstyr eller er det afskrevet?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattemæssigt er det afskrevet, og du må vel også have trukket det fra i din indkomst. Såfremt der ikke har været indtægter og overskud er der dog problematikken ved, hvorvidt din virksomhed har været seriøst drevet og med overskud for øje. Har den været det er der intet problem - har den ikke kan SKAT underkende fradrag for de kr. 12.000. 

Du kan eventuelt se på nogle sager fra Landsskatteretten for at vurdere, hvorvidt din virksomhed har været seriøst drevet. 

Tilmeldt 14. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Tv Montøren Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede virksomheden da jeg gik på dagpenge og håbede derfor at kunne leve af den inden mine dagpenge slap op. fik så fast arbejde og kan ikke finde tid til virksomheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad skal det udstyr købes ud igen, og er det rimelgit nyt så vil skat (og specielt moms) forvente at du tager samme pris - ellers kunne man jo købe og lukke kort efter og ha sparet moms og fået fradrag for resten.

Du har derfor ret fat - det skal alt sammen købes ud af virksomheden med moms og det skal så med i slut regnskabet, både som indtægt og som moms

Så kan du afslutte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

PeterRask:

Startede virksomheden da jeg gik på dagpenge og håbede derfor at kunne leve af den inden mine dagpenge slap op. fik så fast arbejde og kan ikke finde tid til virksomheden

Du skal lige være opmærksom på at hvis du ikke har haft aftale med A-Kasse/Jobcenter om denne virksomhed så har du et problem med at du formodentlig uberettiget har modtaget dagpenge, og du skal så være meget varsom. 12000kr er småpenge i den sammenhæng.

mvh Jens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)