Hejsa, Jeg startede MFT-Electronics i starten af 2014, og laver lidt af hvert indenfor IT, Web og design. Det skal lige siges jeg er under 18 (16), så det med at få et cvr nummer tager op til 1 år .. Det gjorde det sidst. Men jeg har fået MFT-Electronics op at køre, og jeg har nu mit kontor hvor jeg nu vil til at udvide min iværksætter drøm. Jeg har fundet en leverandør i Kina, som kan levere de nødvendige produkter. Hertil opstart af mit næste projekt har jeg nogle spørgsmål jeg håber jeg kan finde svar på. 1) Det jeg sælger har sådanset ingenting at gøre med IT, og vil det derfor være forkert at bruge dette cvr. nummer som jeg har? Her tænker jeg at enten skal jeg oprette ny, som dog tager remelig lang tid. Ellers er der vel den mulighed at jeg kan køre flere virksomheder under 1 cvr. nummer? Så have hvert sit regnskab til hvert, men kan man det? 2) Opsætningen af den webshop der vil blive har jeg styr på, her kommer der dog det med faktura'er. Jeg kan huske her den anden dag, da Martin Thorborg kom ud med at der ingen API kom til Dinero, og man derfor kunne bogføre 1 gang om dagen eller ugen efter ens salg. Det kan jeg sagtens gøre!, Men hver enkel kunde skal jo have en faktura fra Deres køb. Kan man bare over webshoppen lade den sende faktura'er rundt til folk som i sidste ende ikke er i rengskabs programmet, men kun tallene kommer som en samlet faktura ind i regnskabs programmet? Det kan godt være jeg har formuleret mig lidt forkert, men jeg håber i forstår meningen med det! Med Venlig Hilsen Martin Fjord Tarbensen |
Og hvis nogle har erfaringer med importering varer, må i også gerne dele dem, og evt. hvad man skal være ops på. :)