Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Webshop.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg startede MFT-Electronics i starten af 2014, og laver lidt af hvert indenfor IT, Web og design. Det skal lige siges jeg er under 18 (16), så det med at få et cvr nummer tager op til 1 år .. Det gjorde det sidst. Men jeg har fået MFT-Electronics op at køre, og jeg har nu mit kontor hvor jeg nu vil til at udvide min iværksætter drøm. Jeg har fundet en leverandør i Kina, som kan levere de nødvendige produkter. Hertil opstart af mit næste projekt har jeg nogle spørgsmål jeg håber jeg kan finde svar på.

1) Det jeg sælger har sådanset ingenting at gøre med IT, og vil det derfor være forkert at bruge dette cvr. nummer som jeg har? Her tænker jeg at enten skal jeg oprette ny, som dog tager remelig lang tid. Ellers er der vel den mulighed at jeg kan køre flere virksomheder under 1 cvr. nummer? Så have hvert sit regnskab til hvert, men kan man det?

2) Opsætningen af den webshop der vil blive har jeg styr på, her kommer der dog det med faktura'er. Jeg kan huske her den anden dag, da Martin Thorborg kom ud med at der ingen API kom til Dinero, og man derfor kunne bogføre 1 gang om dagen eller ugen efter ens salg. Det kan jeg sagtens gøre!, Men hver enkel kunde skal jo have en faktura fra Deres køb. Kan man bare over webshoppen lade den sende faktura'er rundt til folk som i sidste ende ikke er i rengskabs programmet, men kun tallene kommer som en samlet faktura ind i regnskabs programmet? Det kan godt være jeg har formuleret mig lidt forkert, men jeg håber i forstår meningen med det!

Med Venlig Hilsen

Martin Fjord Tarbensen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis nogle har erfaringer med importering varer, må i også gerne dele dem, og evt. hvad man skal være ops på. :)

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

MÅ jeg sprøger hvordan du fandt din leverandør. Prøver selv at finde nogen ikke i samme branche men er sku lidt bange for at blive snydt af en. Har hørt en del historer. 

Mv jakob 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ganske intressant indlæg her og jeg vil gerne have lov til at give min mening/synsvinkle også selv om det kan give lidt røre nogle steder.

1) Ja du kan godt bruge det samme cvr-nummer uden problemer, du skal naturligvis angive et "bi-branche kode" til dit cvr nummer, du kan kun have 1 cvr hvis det er privat firma, men ubegranset antal IVS, ApS og A/S selvskaber så længe der er penge nok naturligvis, men for at teste din idé start med at låne dit CVR nummer og opret en bi-branche kode.

2) Jeg har selv været ved at tænke på Dinero, jeg bruger idag e-conomic og jeg valgte den gang e-conomic på grund af API, jeg vil på intet tidspunkt forslå Dinero til nogle seriøse webshops der har for mange ordre da det bliver alt alt for besværligt, et øknomi program uden API er i mine øjn håbløs langt bagud, og da Martin desværre sage at der nok aldrig kommer API til Dinero var min overvejlse at skifte fra e-conomic til Dinero 100% fast slået at det kommer aldrig til at ske hvis ikke der kommer et API, jeg ser også Dinero og andre mindre regnskabs systemer uden API som en kæmpe udgift for en webshop ejer, leg lidt med tanken, hvis du har 10 ordre om dagen i snit på 250 kr gir det 2.500kr i omsætning og ca. 75.000 kr i omsætning pr mdr.

Nu vælger du bogføre hver faktura som er mest korrekt efter min opfattelse sådan du opretter alle dine kunder, dette gør du manuelt og det tager eks. 5 min pr ordre i forbindlse med at du skal oprette kunden, finde varen, hvis varen ikke er oprettet skla den også oprettes + det skal bogføres osv, så lad os lege med tanken og sige 5 minutter pr ordre, det gir 50 minutter pr dag og ca. 25 timer pr mdr du bruger på at bogføre med dette antal ordre, og 10 ordre er hvis man tænker isg om ikke relativt højt hvis man skla kunne leve af det, her skal du også lægge tiden du bruger på at pakke din pakke oven i samt du skal tænke på den tid det tager at få afhetnet eller leveret dine pakker til en fragt center enten PostDK ( så skal du gå på post huset ) eller med GLS ( være sikker på de kommer og henter pakken, ellers følger man op )

Så på års plads spilder du faktisk 300 timers arbejde fordi du ønsker at spare noget der liner 2000 kr om året i regnskabs udgifter, så mit råd til dig er at du abslut ikke skla vælge et regnskabs program til din webshop hvor du ikke har mulighed for at kode et API op imod i en eller anden form, for det er 100% spild af din tid sorry to say.

Når du skal have fragt muligheden på husk at undersøg dem der skal afsende dine pakker om det erm uligt med API at når du trykker "godkend ordre" inde i dit system at det bliver sendt vider til både "regnskabs software" + "fragt software" så du ikke skal side og bruge tiden der, du vil opnå en kæmpe tids besparlse og vil sige om du bruger 100, 200 eller 300 timer pr år for at bogføre en enkle ordre manuelt så kan jeg personligt godt bruge tiden på andet ;)

så penge du spare i opstarten kan være dyre sparede penge, det er min erfaring og mening.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er nok den mest anvendte måde, og her søgte jeg på produktetog læste lidt om markedet. Herefter snakkede jeg med venner og familie, og også ude i ydre kredse som jeg ikke kender om de var mulige kunder, og hvordan de mente markedet så ud. Herfra lavede er der jo også mulighed for at lave spørgeskemaer eller andet så man ligesom får set markedet an. Derefter kan du bruge nogle af de mange portaler omkring leverandøre fra de forskellige lande f.eks. Kina o.s.v. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen! :) Det satte lige nogle brikker på plads. Er e-conomic remeligt enkelt at finde ud af? :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså at oprette kunder, oprette faktura og den slaks er temlig simplet men når du kommer længer ud er det lidt mere komplex, men du kan oprette en 14dage eller 30dages prøve, og ved at mange revisor nemt kan finde ud af det, jeg er ikke den store "bogføre" selv, så noget gør jeg og rasten betaler jeg min revisor for at gøre for ikke at lave rod i det, men man kan få rigtig meget hjælp her inde generalt om bogføring, og hvis du ringer til e-conomic og siger du gerne vil have din prøve udvidet som udvikler konto, så mener jeg fatksik de kan give dig rigtig langtid at rode rundt med det sådan du kan arbejde i ro og fred uden at rode rundt i dit rigtig regnskab, :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)