Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiver taget med fra privat til erhverv

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Skjoldminister:

Vil det være bogføringsmæssigt korrekt at gøre følgende? Det skal siges, at det her kun er lavet som et fiktivt eksempel, og derfor ikke vil figurere noget sted i det reelle regnskab jeg fører.
Er kontonumrene rigtige nok?  

Ja det ser fint ud :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige et tillægsspørgsmål:

Vil der være nogen idé i at skrive det ind som driftsmidler, da det netop er lamperne der bliver brugt som udlejningsobjekt? Hvis det altså kan lade sig gøre at lave en "driftsmiddel, tilgang i året uden moms" konto?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skjoldminister:

Og så lige et tillægsspørgsmål:

Vil der være nogen idé i at skrive det ind som driftsmidler, da det netop er lamperne der bliver brugt som udlejningsobjekt? Hvis det altså kan lade sig gøre at lave en "driftsmiddel, tilgang i året uden moms" konto?

Det må John og de andre kloge hoveder kunne svare på :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det passe, at mine udgifter skal stige, selvom det egentlig ikke har kostet mig noget for lamperne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det gør de jo når du tager penge for dem (absolut markedspris max) og betaler penge fra firma kontoen til dig selv og afskriver på aktiverne ved at bruge småaktiver uden moms - ja så bliver de jo en firmaudgift - ellers skulle du jo sælge dem til 0 kroner fra privat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg bare ikke skrive ind i mit regnskabsprogram, sådan som jeg ser det - Det brokker sig gerne over at der står 0 kr.

Jeg må se om det kan lade sig gøre, for har egentlig bare tænkt på, at de skal overdrages til firmaet, nu da jeg ikke selv har givet penge for dem i sin tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du giver dem til 0 behøver du ikke skrive det i regnskabsprogammet - bare ha dem med på en liste over dine aktiver og lej dem ud gemme virksomheden - skat brokker sig ikke over 0 i dette fald - og så lejer du dem bare ud fra virksomheden - vil du meget gerne ha dem i småaktiver men ikke til pris når du har dem gratis - så sælg dem til 1 kroner samlet og bogfør det om du vil, og så betal den ene krone fra virksomhed til dig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Aurora Lighting Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen bestemt måde det så skal skrives på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

nix - bare lav en liste med aktiernes navne og skriv overdraget virksomhed til værdi 0 kroner - eller sælg det til markedsværdi så det er udgift i firma eller til 1 krone hvis du mener det er korrekt og vil ha det i regnskab - og så bare en liste i excel eller words med  xxxx lamper - xxx stativ - xxx osv gør det i det hele taget til en god vane at ha en liste over de aktiver som virksomheden ejer, uanset du skattemæssigt har skrevet til 0 eller ej

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)