Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af moms ift. salg af produkter på webshop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har netop startet min egen webshop, og vil høre om nogen af jer har erfaring med momspålæggelse på varene. Jeg ønsker at sælge internationalt, hvorfor jeg har valgt at vise prisen eksl. moms på siten (det ville være yderst kompliceret at udregne den inkl. moms da der jo gælder forskellige momsrater afhængig af modtagerland), idet salg udenfor og indenfor EU jo har forskellige momsregler og ofte pålægges/udregnes af modtagerlandet. Men da jeg har et firma, skal jeg jo indberette moms til skat i moms- og årsregnskabet, hvorfor jeg ikke ved hvordan disse to ting skal kombineres?

Er der nogen som har erfaring med dette og har løst det med egen shop?

Alt det bedste

Marie.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har privatkunder i danmark så SKAL prisen fremgå med moms. Jeg ved ikke hvordan reglerne er i udlandet men forestil dig at finde en vare i en shop og så når du skal betale finde ud af at den er dyrere end forventet.

Prisen per land bør dit shopsystem kunne finde ud af ud fra kundens valg eller automatisk (som jeg ikke anbefaler) ud fra IP adresse (Jeg har siddet i sverige med dansk slået til i browseren på en trådløs forbindelse og set en side på engelsk fordi min IP adresse var fra england).

Hvis det er fysiske varer som du sender fra danmark, så skal du pålægge moms MEDMINDRE at du er 100% sikker på at de kommer ud af landet.

Ellers prøv at tage ind og snak med SKAT. De er kun interesseret i at hjælpe dig så alt bliver korrekt. 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt at angive produktpriser uden moms, hvis der sælges til privatkunder. Du skal ikke sælge dine produkter med forskellige momspriser, selvom dine kunder fx er fra Tyskland, hvor der kun er 19% moms på de fleste varer. Hvordan skulle du i det hele taget kunne betale momsen så? Din virksomhed, jeg går ud fra at du er momsregistreret, er jo registreret i Danmark og du betaler dermed til det danske skattevæsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dine priser skal angives med dansk moms og til privat kunder i danmark og hele EU skal du lægge dansk moms med på din faktura. Kun hvis du kan bevise, at varen er sendt uden for EU er der ikke moms på din faktura til private

Til privatkunder uden for EU skal du fakturere uden dansk moms - da disse kunder som hovedregel for pålagt moms ved modtagelsen i deres eget land. Her kan det være nødvendigt at kunden uden for EU kan se prisen uden moms - hvilket er teknisk til at løse

Du skal således ikke ha flere momssatser (med mindre du bliver så stor at du bliver momspligtig i andre lande, men det er nok ikke det der sker i starten - ellers må du ha fat i revisor som du så også har god råd til) Du skal ha dansk moms lagt på alle dine priser og kun ved salg ud af EU skal den tages bort

Du skal bruge et regnskabsprogram - www.dinero.dk er gratis op til 1 mio men der er mange andre - og disse programmer vil normalt altid ha en konto for varesalg (eller ydelse) til Danmark, en til salg til EU og en til salg ud af EU - og der vil programmet vise dig helt hvordan momsen til sin tid skal indberettes

Hvis du sælger B2B til momsregistrerede kunder så er sagen anderledes da disse ikke skal ha moms på til EU (men stadigt til DK) og så har du en indberetnignspligt af de enkelte salg, men mon ikke din webshop sælger B2C til private

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 05:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Tusind, tusind tak!

I har virkelig hjulpet mig! 

Alt det bedste

Marie.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)