Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lave denne dating-app?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Dette er første gang jeg laver et indlæg her. Jeg har brug for feedback på en ide til en app.

Kender du det hvor du ikke ved om en person er single? Med AreUSingle-appen, skriver man bare sit navn i appen, og så ved appen man er single. Hvis du gerne vil vide om en anden er single, skriver du bare personens navn, og uden først at skulle blive venner med personen, står der om personen er single eller ej. Hvis man på et tidspunkt er i forhold, sætter man bare kryds i "taken".

Jeg tænker umiddelbart der mangler et enkelt værktøj til dette, da mange mennesker kæmper med dette hver dag. Dette giver en enkel, uskadbar vej til at vide om en person er single, lige med det samme.

Hvad tænker i? Skal jeg fortsætte med det? Ved i om der findes lignende apps?

Tak!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Beardster CPH Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart har jeg svært ved at se den tage fart, da det for det meste er personer som i forvejen ER single der bruger dating-apps. Hvordan ville din app fungere?

Det lyder lidt som om den skulle bruges som supplement til facebook eller skulle en fyr decideret se en pige i en bar og bruge appen til at finde ud af om hun er single? Og hvis det er tilfældet hvordan kender han så hendes navn? Og hvis man allerede kender hinandens navne så tror jeg for de fleste det er nemmere bare at spørge enten personen selv eller en af personens venner om vedkommende er single. 

Hvis appens funktion udelukkende er som du ligenu beskriver, så ville jeg holde mig til tinder (jeg elsker tinder).

Det kan også være, at jeg har misforstået noget helt basalt omkring din idé. Men hvis jeg ikke har det så ville mit råd være at vende tilbage til tegnebrættet.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :-)

Hvis jeg skal give min helt uforbeholdte mening med projektet, så kan jeg ikke rigtig se noget formål med en app som beskrevet

Hvorfra er den forskellig fra at se på eks. Facebook, hvad deres nuværende status er?
Hvis brugerne selv skal tilmelde sig appen, så er det nok endnu sværere at få tilslutning omkring den - da jeg tvivler på, at behovet virkeligt er der. Hvis jeg alligevel skal ind og søge efter en person, er det så ikke lige så nemt at gå ind på Facebook og søge efter personen og så tilmed få flere oplysninger, hvis de er tilgængelige?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå videre med idéen, men her er mine tanker om umiddelbare problemstillinger:

  • Du skal finde en måde at løse en problemstilling der hedder personer med samme navne(måske postnummer)
  • Hvordan vil du få folk til at bruge appen? Den er vel næppe interessant uden andre brugere?

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mange tak for råd og vejledning. Det var faktisk bare en ide jeg fik, og gennemtænkte også facebook. Jeg havde brug for noget troubleshooting, hvilket jeg fik - så jeg tror jeg dropper ideen og fortsætter med noget andet i stedet. Mange tak og fortsat god sommer! Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige, at du skal op og konkurrere mod Facebook. Fordi en af de vigtigste funktioner for Zuckerberg, er jo netop, at man kan se folks civilstand. Men der er jo faktisk nogle ulemper hos Facebook, som kan udnyttes.

- Én ting er, at en venneanmodning er nødvendig, før det kan ses om personen er single eller ej. (Afhænger måske personens privatindstillinger.) Her ville din fordel være anonymitet!

-Noget andet er, at det langt fra er alle, der har oplyst deres civilstand. Det kunne udnyttes ved, at civilstanden var en nødvendighed for at oprette sig i app'en. 

Hvis du er frisk, tror jeg helt sikkert, at der et et potentiale. Se bare Tinder! Det er populært fordi det er nemt og det er et super godt tidsfordriv. Personerne bag, har jo i bund og grund, bare stjålet ideen fra Mark Zuckerberg's Facemash og lavet en opdatering version. (Med mindre, det også er Facebook der står bag Tinder.) 

Her er hvad du kunne gøre:

AreUSingle er et glimrende navn. Når nye brugere så vil tilmelde sig, skal du bruge Facebook som login. Her skal brugeren så selvfølgelig godkende, at din app får adgang til nogle oplysninger. I blandt disse oplysinger, skal du sørge for at civilstanden er inkluderet. (Hvis de ikke har sat en civilstand på Facebook, kan du måske bede dem om at gøre det, før de kan oprette sig.) Den eneste funktion der så er nødvendig, er et søgefelt, hvor det helt anonymt er muligt, at se om en hvis person er single eller ej. Herefter kan der skabes kontakt ved, at prikke til personen eller sende en venneanmodning. Du kan også tilføje muligheden for, at man kan se sine venners civilstand, direkte i app'en.

Jeg ved godt, at det bare er en hurtig idé du har fået og som, på nuværende tidspunkt, ikke har nogen reel værdi.. men det kan den selvfølgelig få, det er jo det, som hele iværksætter-faget går ud på :-)

Held og lykke med det! DBH Magnus

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus, det er virkelig god input! Så hvis man kunne bruge AreUSingle som et addon-program (ved ikke om det hedder dette i dette tilfælde) til facebook, ville det jo så let blive sat sammen med en kommunikationsvej, som er facebook. I starten vil AUS ikke have nogle brugere, men langsomt vil den opbygge kardoteket af folk. Og det er fedt at den giver anonym adgang til at se om nogen er single - det er ligesom ideen med det - at man ikke behøver en "mærkelig" eller "creepy" venneanmodning først.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis!

Så samtidig med, at du gør nytte af Facebook som login, udnytter du dem også ved, at fremskaffe de nødvendige oplysninger som du har brug for. Du kan se nærmere på muligheden for, at bruge Facebook som login her. Jeg er ikke helt sikker på hvilke informationer du kan få adgang til, når brugeren logger ind med FB, men det kan du jo lige kigge nærmere på! DBH Magnus    

Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mangler en til at bygge din dating idé op, så send mig en PB. Jeg har tidligere lavet følgende dating side.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)