Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tidlig fødsel og barsem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere
Jeg vil fortælle kort om forløbet. Jeg fik et job 1. Juni 2014 og skulle føde 15. November dvs. Om 4,5 mdr. Men så skete der noget og jeg fødte 20. Juli. Jeg nåede kun at arbejde i 19 dage. Men terminen var sat til 15. November. Er jeg stadig berettet til barselsdagpenge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha det var meget for tidligt. 

Det eneste jeg kan finde om det er fra Herlev hospital som skriver: Hvis barnet er dødfødt, dør eller bliver bortadopteret inden den 32. uge efter fødslen, har moderen ret til dagpenge i 14 uger. 

Det bør betyde, at du har ret til barselsdagpenge i 14 uger - men grib telefonen og tal med dit dagpengekontor som kan svare dig klart og hvis de svarer som her - så er alt jo godt, og siger de nej, så bed dem om grund, og så må du komme tilbage og jeg eller andre herinde må se om de kan finde ud af hvorfor.

Jeg kunne også TRO at hospitalet i den situation kan ha socialrådgiver kompetente mennesker de kan henvise til, så er du stadigt der, så hør lige dem også

Held og lykke med det hele

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

tillykke med den lille ny, og håber det gik godt, selvom baby ville tidligere til verden.

Jeg er ikke 100% inde i reglerne omkring det, men ring til udbetaling Danmark, de kan svare dig på det

Finkena

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

karinajensen:

Hej brugere
Jeg vil fortælle kort om forløbet. Jeg fik et job 1. Juni 2014 og skulle føde 15. November dvs. Om 4,5 mdr. Men så skete der noget og jeg fødte 20. Juli. Jeg nåede kun at arbejde i 19 dage. Men terminen var sat til 15. November. Er jeg stadig berettet til barselsdagpenge?

hej Karina

Først og fremmest tilykke med den lille. Som far til en for tidligt fød pige, håber jeg på den kommende tid kommer til at gå godt.

Naturligvis har du ret til din barsel. Husk der er regler som kan komme dig til gode, hvis du er indlagt længere tid med barnet, hvilket jeg formoder du skal være et par måneder?. Den tid du er indlagt, kan du få oven i din normale barsel. Dvs din "rigtige" barsel først begynder når du er udskrevet.

Du kan altid forhøre dig mere om regler hos din kommune, også landforeningen for præmature kan nok også hjælpe dig med eventuelle spørgsmål.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg kunne også TRO at hospitalet i den situation kan ha socialrådgiver kompetente mennesker de kan henvise til, så er du stadigt der, så hør lige dem også

Af egen erfaring, var der ingen hjælp at hente på det hospital vi var på, da vores for tidligtfødte pige kom til verden.

Vi fandt hjælp ved kommunen og landsforeningen for præmature og ellers søgning på nettet. Men det er vist ret forskelligt fra hospital til hospital, hvad de tilbyder og ikke.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)