Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg flytte min bil over i firmaet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra skive
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Fra  HIGHENDDETAILING Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har leaset min bil privat. leasingen ophører her i næste uge... og synes enligt den er lidt i det dyreste.. (4000) så derfor vil jeg gerne af med den. på den anden side repræsenterer den mig nu meget godt virksomhedsmedsigt..  så tænkte om jeg kunne flytte den over i firmaet? ville jeg kunne spare noget? Jeg behøver ikke at kunne kører i den privat!!  hvor meget af beløbet kan trækkes fra? og vil der være nogle andre udgifter hvis den kommer til at stå i firmaet? skal der holdes kørebog? og er det bøvlet?

Har så absolut ingen erfaring omkring dette. Håber der sidder en der har helt styr på dette. den er leaset ved http://www.breinholt.com/

Mvh. Niels Funder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som regel bedre at fradrage kørepenge efter statens takster.
Fri bil til rådighed koster minimum 40 KKR i tillæg til indkomsten,
så det kan sjældent betale sig.

Men du driver virksomhed med personlig hæftelse, ser det ud til.

Du bør tilknytte en skatte og regnskabskyndig til din virksomhed og
en rådgiver om farerne ved at drive personlig virksomhed.

Det behøver ikke at koste så meget.

[Manuel signatur fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om debatsignaturer]

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ejler Ottesen:

Du bør tilknytte en skatte og regnskabskyndig til din virksomhed og
en rådgiver om farerne ved at drive personlig virksomhed.

Det behøver ikke at koste så meget.

Wink

De bedste og billigste rådgiver m.m. finder du her

Og ikke tilfældige trolls rundt på Amino, der straks overfalder trådstarter, med deres irrelevante og dybt useriøse tilbud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i at det ofte kan være lidt tvivlsomt med fordelen ved at ha bilen i virksomheden

Modsat hvis du kører privat bil og bruger den til firmakørsel - hvor du normalt kan få statens takster og skal føre kørebog - så skal du godt nok ikke det ved firmabil men hvis du har den med hjem og ikke KUN stående på arbejdspladsen får du skat af fri bil = læg mindst 160.000 kr plus miljø tillæg på og i dit fald sikker en del mere da det er 25% af de første 300.000 kr værdi og 20% af resten der skal lægges til, og med den bil du beskriver, er det sikkert langt mere end 160.000 oven i din indtægt = ca 44% = over 70.000 kr i omkostning

Det kan man jo se stort på hvis det er ens arbejdsgiver der forærer en bilen, men det bliver jo mindre morsomt hvis man selv er selv samme arbejdsgiver, så man ud over at skulle beskattes af værdien af fri bil, også selv trods alt har en god del af omkostninger ved bilen i ens eget firma

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra skive
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Fra  HIGHENDDETAILING Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for jeres svar. det har været en stor hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)