Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT læser ikke, hvad der er anført i selvangivelse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som jeg har været i fora med før, omkring mit tab på ca. 1 mio, på grund af dårlig rådgivning mv., søger jeg nu et godt råd.

Jeg har fået opkrævning fra SKAT for 2011 og 2012, selvom rubrik 085 siger underskud på: xxxxx kr.

Dermed ser SKAT ikke, hvad andre medarbejdere har godkendt, eller?

Skal jeg bare acceptere dette krav?, jeg har skriftligt gjort opmærksom på rubrik 085 mv. og dermed ikke er enig i det fremsendte.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Jeg har fået opkrævning fra SKAT for 2011 og 2012, selvom rubrik 085 siger underskud på: xxxxx kr.

Dermed ser SKAT ikke, hvad andre medarbejdere har godkendt, eller?

Skal jeg bare acceptere dette krav?, jeg har skriftligt gjort opmærksom på rubrik 085 mv. og dermed ikke er enig i det fremsendte.

Jeg er ikke med på hvad du mener med at andre medarbejdere har godkendt 2011 og 2012. I alle fald betyder det, at der ikke før er rejst krav for årene ikke automatisk at skat har godkendt og skat kan sagtens i år rejse krav for 2011 og 2012 hvis de mener noget var forkert. 

Du skal ikke bare acceptere det naturligvis men vil måske kunne ha glæde af at sætte en revisor ind i sagen og lade denne tage kontakten til skat, og vurdere om evt ting skal op i landsskatteretten. Ingen tvivl om at det kan være besværligt at slås med skat, men det støtter jo en selv i at man har ret   hvis man i alle fald kan ha en revisor i ryggen til at bakke op om at selskabet havde det angivne underskud.

Har skat ikke i forbindelse med opkrævningen eller inden, forklaret hvad baggrunden er?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
Har skat ikke i forbindelse med opkrævningen eller inden, forklaret hvad baggrunden er?

Nej, intet. 2011 var der en skrivefejl. 2 tal byttet om i indberetningen. En medarbejder fra SKAT gjorde opmærksom på dette og mens hun var i telefonen rettede jeg det og sendte en ny.

Fik det dog ikke gjort på min egen kopi, så 2012 var der også en fejl, og hun ringede igen og fortalte, at jeg vist havde glemt at rette min egen. Så rettede jeg igen. Også på min egen udskrevne kopi.

Du har ret: Skat er svære at danse med, for de tror de kender takten. Har lige sloges med dem i forbindelse med et personligt ejet om overskudsskat i min favør. Efter 3 måneder kom svaret: Der var en difference på kr. 20,00 det var så i deres favør.

Mht. at køre noget i Landsskatteretten, så er der jo et eksempel fra Horsens, tror jeg, Ahlefeldt-Laurvig vandt over SKAT, men skal betale næsten kr. 700.000,00 i sagsomkostninger. Til begge sider.

MVH

Johnny

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Hej

Som jeg har været i fora med før, omkring mit tab på ca. 1 mio, på grund af dårlig rådgivning mv., søger jeg nu et godt råd.

Jeg har fået opkrævning fra SKAT for 2011 og 2012, selvom rubrik 085 siger underskud på: xxxxx kr.

Dermed ser SKAT ikke, hvad andre medarbejdere har godkendt, eller?

Skal jeg bare acceptere dette krav?, jeg har skriftligt gjort opmærksom på rubrik 085 mv. og dermed ikke er enig i det fremsendte.

Johnny

Du skal ikke brug tid på at diskutere det i et forum - du skal få dig en rigtig dygtig advokat i skattesager. Der sidder måske en i forummet der kan anbefale dig en.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at ringe til SKAT og få en forklaring inden du ofre penge på rådgivere. SKAT ændrer ikke noget uden at skulle begrunde det of samtidig give klagevejledning. Da det ikke lyder som tilfældet her - så lyder det mere som forkert registrering hos SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Nej, intet. 2011 var der en skrivefejl. 2 tal byttet om i indberetningen. En medarbejder fra SKAT gjorde opmærksom på dette og mens hun var i telefonen rettede jeg det og sendte en ny.

Fik det dog ikke gjort på min egen kopi, så 2012 var der også en fejl, og hun ringede igen og fortalte, at jeg vist havde glemt at rette min egen. Så rettede jeg igen. Også på min egen udskrevne kopi.

hvis det er en simpel fejlregistrering så forklarer det jo hvorfor skat ikke har begrundet en ændring, men så må det jo være sådan det står i deres system, og så er det formentlig bare en opringning til skat og så bliver det vel rettet som forrige gang. Nogen må jo være gået galt i rettelsen så deres system viser et andet tal end det korrekte efter dit regnskab

Det hænger så godt nok ikke sammen med overskriften om at skat ikke læser de tal der er i din selvangivelse men kort tid i telefonen med skat bør jo kunne afklare om det er så enkelt, at din rettelse bare ikke er gået igennem for 2011 og 2012. Mens du venter i telefonen på skat kan du jo evt lige checke firmaets e-postkasse at der ikke ligger en mail der - men lidt underligt at det kommer i juli 2014 hvis det er gamle angivelser for 2011 og 12.

Lad os høre hvad skat siger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Mens du venter i telefonen på skat kan du jo evt lige checke firmaets e-postkasse at der ikke ligger en mail der - men lidt underligt at det kommer i juli 2014 hvis det er gamle angivelser for 2011 og 12.

SKAT har ikke styr på en skid. Forudsæt aldrig at de har. Så begår du en kæmpe fejl...
Det er ikke underligt at SKAT lige pludselig finder på at sende dig noget, som er år gammelt. Har prøvet det selv flere gange.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Henrik Koudahl:
Start med at ringe til SKAT og få en forklaring inden du ofre penge på rådgivere.

Så sagt så gjort. Der ligger registreringer, som ikke er tastet!!. Jeg kunne finde dokumentationen på min PC og det hele faldt til jorden !

Tak for hjælpen.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
Mens du venter i telefonen på skat kan du jo evt lige checke firmaets e-postkasse at der ikke ligger en mail der


Den kunne jeg ikke komme ind i. Password var ændret til noget jeg ikke kendte. Må have den "nul"-stillet.

Så det lader til at renter og renters rente bliver tilbagerullet, da der er sket nogle fejl. Yes

Tak for dine input.

Johnny

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
omkring mit tab på ca. 1 mio, på grund af dårlig rådgivning mv., søger jeg nu et godt råd.

Alene med den erfaring vil jeg kraftigt anbefale dig at følge rådende her i tråden om at tag kontakt til en revisor der kan hjælpe dig.

Jeg vil til enhver tid foretrække at bruge 10.000 på en revisor der kan hjælpe med at undgå at lave fejl der koster mig en million - lær af dine erfaringer, det virker som som du har betalt rigeligt for at få dem.

Held og lykke
/Brian 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)