Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kasseapparat - er det lovpligtigt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at åbne en cafe og er kommet til kassesystemet. Jeg kan se en stor fordel i at have et kasseapparat (evt som ipad app) hvor alle mine varer er forhåndsindtastet med pris og evt lager, samt efterfølgende at have statestik over hvad der sælger og hvornår. Men måske bliver det også for omfattende for en lille cafe med kun få daglige salg - jeg kan fx nemt se om der skal indkøbes mere kaffe, sodavand el. lign.

På besøg omkring på andre cafeer og barer, har jeg bemærket at en del kører uden kasse-system. De har måske en kasseskuffe til opbevaring af byttepenge, men de noterer ikke specifikke salg og kan derfor ikke kende forskel på fx en øl til 25 og en kaffe til 25, når kassen tælles op i slutningen af dagen.

mit spørgsmål; er det lovpligtigt at notere varesalg, eller er det nok at lave en dagsrapport, der viser hvad dagstotalen er?

På forhand tak for hjælpen!

Magnus Juul

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er lovpligtigt at notere alt varesalg eller om du kan nøjes med at lave en dagsrapport.

Men, jeg vil sige at jeg personligt syntes det er en dårlig idé med en samlet dagsrapport.
Du kommer til at navigere din forretning halv i blinde.

Hvordan skal du have nogen chance for at vide hvor mange kopper kaffe versus antal øl du sælger?
Og jeg går ud fra at det ikke er de eneste to produkter du sælger i din café.
Det kan godt være at du let kan se om der mangler sodavand og kaffe, men du har ingen form for historik og derved heller ikke nogen form for trend.
Med en historik vil du have lettere ved at planlægge dine indkøb. Og når du ved hvor mange kopper kaffe du sælger, frem for øl, i en given periode, så ved du også hvor du kan/skal sætte ind omkring markedsføring, tilbud m.m.

Så jeg vil klart anbefale dig den løsning du selv foreslog, hvor du har alle varerne oprettet i en eller anden form for kasseapparat (evt. iPad eller tilsvarende), så du også kan trække en statistik. Det vil give dig et bedre overblik over din forretning.

/Jesper 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du SKAL ikke have et kasseapparat, men du SKAL registrere hvert enkelt salg og på forlangende kunne dokumentere. Desuden skal du kunne udstede en behørig kvittering til den / de kunder der måtte ønske det.  Og som skrevet andetsteds; medmindre du kun driver virksomhed på absolut hobby hygge plan, så er en sådan registering med afsluttende mulighed for afstemning og kontrol af kasse og lager et must.  Ellers er der gode chancer for at alting køre af sporet på nul tid.

Læs eventuelt mere her

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=105370

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:
Du SKAL ikke have et kasseapparat, men du SKAL registrere hvert enkelt salg og på forlangende kunne dokumentere

Hvis valget står mellem forenklet faktura - eller kasseapparat, så skal der ikke mange kunder til før kasseapparat vil være lykken.....

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvis valget står mellem forenklet faktura - eller kasseapparat, så skal der ikke mange kunder til før kasseapparat vil være lykken.....

 Excact Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)