Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

CamillaHsørensen:
På min skole skal man have sin egen computer med i skole fra 8. klasse og indtil man går ud, og det var nok alligevel på tide at få mig en computer.

Jeg sidder bare og tænker på hvad med dem der ikke selv har råd til en computer til skolen? - Nårh... det var politik nok. Nu til religion.

Om du skal vælge Mac eller PC (Faktisk er Mac også en PC men bare et andet mærke - fordi PC står jo for Personal Computer :)) Men du skal først og fremmest se på hvilke programmer skal I bruge i skolen og fås de til det ene eller andet system eller virker de på begge? Derefter kan du begynde at se på hvad du kan li af hardware (altså hvilken skal du kan lide).

Jeg tror at i skolen bruges mest Windows hvorfor du skal se efter en computer med Windows, men hvis du kan li designet på en Mac computer så kunne du sagtens købe sådan en og købe en Windows ved siden af (har du råd til at købe en Mac bærbar, så bør der også være råd til en Windows licens). Selv sidder jeg med samme Mac på 2. år hvor jeg har installeret Windows og den kører rigtigt godt.

Du skal blot sikre dig at du får en med mindst 8 GB RAM og få den med SSD Harddisk - det bliver du glad for i det lange løb.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Så må jeg tillade mig at fyre lidt politik af. Hvis en skole bruger PC og Windows, fair nok. Der er sikkert også et økonomisk spørgsmål i det for dem, men de burde undervise generelt og over en bred kam, dvs. ikke noget med specifikke programmer (desuden kører Office på Mac uden problemer).

Skolerne må følge med udviklingen og udviklingen er lige nu at Apple har en kæmpe markedsandel end bare for 5 år siden. Man kan ikke længere ignorere dem med det argument at det er en minoritet som bruger dem og på det grundlag tilrettelægge undervisningen efter Windows brugere (og gudskelov for det, jeg vil ikke engang begynde at snakke om Windows).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

andersmj:
Skolerne må følge med udviklingen og udviklingen er lige nu at Apple har en kæmpe markedsandel end bare for 5 år siden.

I Sverige (nu ved jeg ikke om det gælder alle skolerne) får eleverne skole-laptops således at forældrene ikke skal ud og købe en laptop. Hvis eleverne selv skal ud og købe sådan en så deler man dem op i A og B elever.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da også fornuftigt at skolen sponserer den hvis de sætter det krav. PC er da fint til elever i folkeskolen, men min pointe var bare at jeg håber man ikke tilrettelægger alt efter at alle har en PC, for det ville være at tænke meget gammeldags og endda bagud når Apple nu i de senere år er kommet så godt med. Mange flere har heldigvis fået øjnene op for kvalitet.

Man kan bare arbejde så meget mere effektivt på OSX end Windows når man lige har taget en uge til at omskole sig og kender til genvejstasterne (som iøvrigt ikke er så forskelligt fra Windows) og generelt det nye system.

Et af problemerne er de folk som går ind til det at prøve en Mac med et sind der siger "jeg kan da godt prøve den en dag, men jeg ved at jeg bedre kan lide Windows". Men hvad jeg kan jo være ligeglad egentlig, for os med Apple produkter ved at vi sidder lunt og godt med det bedste, så... :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristendom eller islam - samme spørgsmål og svaret afhænger af hvem du spørger.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 28. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er 14 år, så du vil umiddelbart have en del år foran dig, som studerende. Her vil det være en klart fordel at have en PC.

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre siger, det er vist en smags sag.

Førhen havde jeg de vildeste PC'er, de virkede skam fint, men 1 til 2 år så var de forældet.

Jeg købte så en Macbook i 2010, iMac i 2013 og har ikke haft en PC siden, og det kommer nok heller ikke til at ske!

Til det du skal bruge den til vil jeg helt klart anbefale en Macbook!

For det første du kan have den i 3 - 5 år og stadig få penge for den. En PC vil nærmest være til at smide ud, selvfølgelig kan du få lidt for den men brugt værdien er betragtelig anderledes.

Jeg orker ikke at sætte mig ind i alle de forskellige indstillinger i windows, apple er lige til, og vil da også anbefale en der ikke har så meget styr på EDB generelt at købe en mac, det virker altså bare.

Det var så min mening :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)