Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma i Tyskland...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg påtænker at starte en virksomhed i Tyskland. SKAL man være bosat i Tykland for at gøre dette?

Iøvrigt hører jeg meget gerne fra folk, der har med erfaring med dette - det kan dreje som om tips og tricks, faldgrupper m.m.

På forhånd tak for hjælpen! Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan oprette et UG, GmbH eller AG, hvis du ik er bosat i Tyskland... Til alle 3 dele bør du have en advokat ind over, ligesom du også skal benytte en notar til oprettelsen...

UG = 1 euro indskud
GmbH = 25.000 euro i indskud
AG = 50.000 euro i indskud

Du kan Google de 3 selskabsformer for mere info om dem. Der er specielle regler ved UG, da der skal opspares, vist nok 25% af overskuddet i selskabet, så det kan konverteres til et GmbH, når der er kapital nok...
Men det kan du læse meget mere om, hvis du benytter Google.de, og husker at vælge tysk som sprog... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som Fashion-seller ganske rigtigt nævner muligt at oprette et selskab i Tyskland uden at være bosat der. Der er revisorer i Flensborg som kan bistå med oprettelsen samt regnskabsudarbejdelse mv. på dansk.

Jeg vil blot henlede opmærksomheden på det danske IVS (hvis det er for at undgå kapitalkravet). Tingene bliver som oftest lidt mere komplicerede når det hele foregår under fremmed betingelser.

 

BR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)