Hvis dit budget er begrænset, så sørg for, at din målgruppe også er det - det er dyrt, som i hammerdyrt, at skyde med spredhagl. Fin en snæver primær målgruppe og gå efter dem - og her kan facebook være et godt sted, netop fordi du kan annoncere meget målrettet.
Og suppler så op med en pressemeddelelse - eller flere - målrettet forskellige medier.
Du vil gerne sælge spiritus til mig og en masse andre. Det er dejligt at vide. Det er der bare en masse andre, som også gerne vil. Hvad er min fordel ved at købe spiritus hos dig i stedet for at købe det i Føtex? Pris? Convenience? Eller?.
I øvrigt er et "bredt publikum" jo ret bredt formuleret. Hvem er din nøglekunde? Er det Ronni på 19, som vil købe noget billig vodka eller er det Claes på 53, som samler på dyre whiskyer? Det vil være svært at ramme de to i samme reklame. Derfor kan du med fordel kunne være mere specifik i dit valg af målgruppe.
Må ud og lede efter en "skabelon" til en pressemeddelse
Nej, lad være med det - så ligner den bare noget, de har set før.
Vælg nogle specifikke medier ud, tjek hvem deres primære målgruppe er, og skriv så en artikel, der tager udgangspunkt i den målgruppes behov - og pas endelig på, at din tekst ikke bliver for reklamerende - så er du godt på vej :)
Jeg ville helt klar oprette en facebook gruppe til firmaet og få nogle venner der. Så laver du nogle gode tilbud og får vennerne af gruppen til at dele dem, og så løber det som en steppebrænd ;-) Hvis tilbudet er godt nok!
På den måde er det "gratis" og du kan bruge nogle af de 10.000kr. på at give gode tilbud til evt. de første 100 kunder. Eller trække lod blandt dem der deler og liker siden ;-)
Jeg går ud fra det er privatkunder du vil sælge til?
Det er utrolig svært at sige, hvor meget man får via FB, men hvis man sammensætter sit budget med noget godt indhold kan man komme rigtig langt med 10.000. Se evt. hvordan at Fernet Branca gør det, for noget inspiration.