Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort, jeres mening, er det et must eller smider i dem ud?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Ofte har jeg spekuleret om det er et must med et visitkort.

Personligt har jeg aldrig haft nogle, men mange har spurgt om de kan få en fra mig.

Bruger I dem?

Og når I modtager dem, gemmer i dem eller ...hvad gør I ved dem?

Og hvad re en flot visitkort design?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er et "must" og have visitkort er vel op til hvilken type forretning man har.

Da flere har spurgt efter dem hos dig, vil jeg sige ja det er et must.

Personligt så gemmer jeg de visitkort jeg får, for jeg ved aldrig hvornår jeg kan få brug for dem eller den service som giver tilbyder.

Hvis du har en hjemmeside så lav visitkortene så de matcher med din hjemmeside, på den måde husker folk både din hjemmeside og dit visitkort.

VH

Jim Drejer

Dansk murer service

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener, at visitkort er et absolut must.

Er man til arrangementer i netværksregi eller andre steder med mange deltagere, bør man efter min mening altid have en stak visitkort med.

Potentielle kunder og leverandører/samarbejdspartnere bør kunne få udleveret et visitkort.

Jeg spørger ofte efter et visitkort, når jeg møder interessante og mulige kontakter.

Om visitkortet så skal være lamineret, i plast eller metal, eller et af de helt billige må være op til den enkelte.

Visitkortet signalerer til en vis grad, hvem du og din virksomhed er. Så det skal efter min mening være i orden.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nu skal jeg passe på at jeg ikke skyder min egen forretning i foden, men jeg vil sige at det kommer rigtig meget an på hvad du beskæftiger dig med.

Men generelt set, så er det en god idé at have en eller anden form for fysisk visitkort. Det behøver ikke at være noget fancy, da selv det mest tarvelige stykke papir med dine kontaktinfo på, trods alt er bedre end ingen ting.

Vi har selv, logisk nok, nogle ret lækre visitkort i MediaMouse. Men vi lever også af bl.a. at trykke visitkort, så det ville også være underligt hvis vi ikke selv havde nogen. Men jeg kan se hvordan de bliver brugt: Jeg har en rolle hvor jeg repræsenterer virksomheden ud af til over for kunder m.m. Og det er tit at jeg vedlægger mit visitkort når jeg sender et fysisk brev. Jeg giver også tit mit kort ud i forbindelse med forskellige netværksmøder og arrangementer. I en del af tilfældende kunne jeg nok godt bare udveksle mobilnummer og få et Vcard derigennem. Men i praksis er det bare meget nemmere at give et visitkort ud.

For vores montører er det til gengæld super vigtigt at de altid har visitkort på sig.
De har rigtig mange nye leads/kontakter med hjem, når de har været "ude i marken". Det der typisk sker er at de står og monterer noget på f.eks. en rude eller en butiksfacade, og så kommer der person forbi og siger noget i stil med "Det ser jo skide godt ud det dér. Jeg har en butik længere henne, kunne I ikke tage et kig på den og se hvad I eventuelt kunne lave dertil?". Og disse personer (butiksejere) har selv rigtig sjældent et visitkort på sig. Men montøren kan give sit kort og aftale at vedkommende kan sende en email eller ringe og så lave en nærmere aftale.

I - hold nu fast - over halvdelen af tilfældende giver sådan "situation" et lead. Og vi har en hitrate på knap 30% på disse leads.
Så det er rigtig mange opgaver som kommer ind på denne måde.

Hvis vores montører derimod ikke havde noget visitkort, så vil det være op til enten montøren eller den potentielle kunde, at huske den anden persons navn, emailadresse og få det skrevet ned. Og jeg tror at der vil gå rigtig mange kontakter tabt på den måde.

MEN - ikke desto mindre, så er det bedste visitkort som jeg nogensinde personligt har fået, faktisk ikke et visitkort.
Jeg har stadig "kortet" liggende. Det var da vi flyttede MediaMouse sidste gang og jeg havde en tømrer ude og kigge på opbygning af nogle vægge m.m.
Han havde så netop ikke noget kort, da jeg spurgte efter hans kontaktinformationer. Han havde heller ikke noget at skrive på, men efter at have konstateret dette, så tog han en spritpen op af sin skjortelomme og en tommestok fra sin baglomme og skrev sit navn på den ene side og sit mobilnummer på den anden side...
Den tommestok har jeg stadig liggende. Jeg tror af det er et af de visitkort jeg har gemt i længst tid indtil videre Geeked.

Så igen - det kommer an på hvad du laver. Men det vil være en god idé at have et kort, selvom det bare er noget imidlertidigt billigt noget. For du ved aldrig hvornår du får brug for et visitkort. Og det er typisk når du netop står og mangler det, at du finder ud af det - Og så kan det være for sent.

/Jesper

Fra Forest Hills, NY
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Turist i New York Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bosiddende i USA og jævnligt deltagende i diverse networking events, såsom stambord, kan jeg sige at visitkort er en vigtig del af ens fremtræden. Jeg mener, at det er vigtigt at kunne hurtigt præsentere hvem man er, hvad man laver. Et elevator pitch - den bedste måde at levere sit budskab på i lobet af 15 sek.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg havde en gang visitkort men glemte dem altid så nu har jeg ingen. Jeg har en standard mail som jeg sender afsted til folk med kontakt informationerne i. 

De vistikort jeg får, dem tipper jeg hurtig lige ind i adressebogen og så smutter de ellers igennem makulatoren. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af mine visitkort var engang en sms man skulle sende til et firecifret nummer med mit navn. Så kom der en sms retur med kontaktinfo.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Så igen - det kommer an på hvad du laver. Men det vil være en god idé at have et kort, selvom det bare er noget imidlertidigt billigt noget. For du ved aldrig hvornår du får brug for et visitkort. Og det er typisk når du netop står og mangler det, at du finder ud af det - Og så kan det være for sent.

Nogle siger, at visitkortet bare bliver smidt i skraldespanden. Og det kan da godt være. Men hvis visitkortet holder dig frisk i modtagerens erindring længe nok til, at du får etableret en aftale eller skabt en relation, så har det jo opfyldt sin mission.
Efterfølgende bør du jo have opnået plads i modtagerens "kontaktpersoner" eller CRM-system.

Selv om jeg arbejder med online synlighed, ville jeg ikke undvære mine visitkort, hvis kvalitet og finish jeg gør en del ud af.
Bare det at observere, at visitkortet ikke bare bliver stoppet i lommen, men at modtageren lige ser på visitkortet et par sekunder længere end ellers, ja det giver - måske - en lille fordel, når modtageren gerne skulle kunne huske samtalen eller mødet med dig. 

Nu skal visitkort jo ikke gøres mere hellige, end de er berettiget til. Det er jo ikke visitkortet, der sælger dine ydelser eller forretning. Men de er efter min mening ganske uundværlige.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige, at det kommer helt an på branchen og om du netværker meget eller lidt. Vi bruger stort set ikke vores visitkort, da vi er en webshop, og det er begrænset på nuværende tidspunkt, hvor mange netværksmøder vi lige er til. Vi sender et med i vores pakker, da vi på bagsiden har en guide til, hvordan man binder et slips.

Men fordi at visitkort er en lille udgift og forholdsvis nemt at lave. Så SKAL man have det.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej, meget ens mening- at visitkort er et must.

Måske skulle jeg lave nogle:)Big Smile

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)