Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor og samarbejdspartner søges til madkoncepter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Har for et år siden skrevet nogle børnebøger som jeg har arbejdet med lidt on and off siden. Er uddannet kok, og det er i den forbindelse at idéen er kommet. Bøgerne lærer børn og deres forælde om sund kost og hvordan man laver det, samtidig med at de bare bruger noget kvalitetstid med hinanden. Har sådan set en restaurantkoncern med på idéen, men lige nu virker det som om at de har travlt med en masse andet, så leder derfor efter nogle som kunne være interesserede og har kompetencer til at gå med ind og udvikle konceptet?

Havde i starten kontakt med DR Ramasjang som rigtig godt kunne lide idéen, og begyndte at snakke om Claus Meyer, men desværre skiftede chefen job, og jeg røg ud i kulden. Den nye chef havde for travlt med at komme ind i tingene, men prøver lige nu om det er muligt at genoptage kontakten.

Konceptet i sig selv indeholder muligheder for meget mere end blot børnebøger. Håbet er at skabe et univers som indeholder alt fra madteater til fødevareprodukter til legetøj og meget mere.

Fik derudover en idé i formiddags som jeg er blevet lidt hooked på, da den kan startes op relativt billigt i forhold til en restaurant og som kan være med til at danne grundlag for børnebogsuniverset.

Det er i bund og grund en slagterforretning, en delikatesseshop og en restaurant uden a la carte som bliver blandet sammen til en butik.

Har en del andre koncepter liggende, men mangler nogle til at være med til at realisere dem, så håber at der kunne sidde en derude?

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg stod i din situation ville jeg måske gøre følgende:

1. Få skrevet bøgerne færdige, hvis ikke de er færdige og kritisk se på om de er "gode nok".

2. Oprette et IVS selskab og eventuelt i forbindelse med rettighederne til dine materialer og ideér/koncepter snakke med en revisor om hvordan du bedst sikrer disse i forhold til fremtiden.

3. Tage udgangspunkt i bøgerne og få lavet nogle videoer - der viser det du gerne vil lære fra dig, og som så eventuelt kan bruges i undervisningssammenhæng i skolerne.

4. Søge midler rundt omkring fra Fonde, det offentlige og EU og f.s.a. videoerne tage fat i nogle af de store fødevarevirksomheder og snakke produkt placement eller tage kontakt til Arla og se om de er interesserede i konceptet.

Når du så har haft succes med det, så kan du jo udvide konceptet til at omfatte udflugter som skolerne kan melde sig til, og komme "ud" og lave nogle af alle de spændende retter pg hvis man ville drive det endnu længere ud, så fik du et samarbejde med en feriekoloni der er ejet af lærerne og så brugte det som base for i naturen at have nogle 3-4 dages camps hvor ungerne havde fokus på natur og madlavning.

Under alle omstændigheder ønskes du god vind.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Unitlted C.

Jeg vil meget gerne høre om dine koncepter, især hvis de kan relatere til mit interesse inden for HelePlanter.dk.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)