Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af sig selv i selskab - kan man undgå feriepenge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ansat i mit eget selskab, og skal begynde at have løn fra næste måned.

Hvis det er lovligt og muligt, vil jeg dog gerne undgå at selskabet skal betale feriepenge (de 12.5% ekstra).

- Er det lovligt?
- Er det muligt?

Til bogføring bruger vi Danløn, hvor jeg har sat mig selv op således - ser det rigtigt ud? 


Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ser fint nok ud. Der kommer ikke automatisk noget træk af feriepenge uanset hvad rent faktisk, men du kunne godt vælge ferie penge (ferie med løn) og så opgiver Danløn til DIG hvor meget du som medarbejder har tilgode i feriepenge. Hvis du skriver at du afholder ferie løbende (skriv at du har holdt f.eks. 30 dages ferie - kan gøres ved indberetningen eller under rettelser hvor du også kan rette flere år tilbage) så bliver beløbet 0 kr

Fordelen kan være, at hvis du ikke afholder ferie så vil der ved årets afslutning stå et beløb under feriepenge. Dem skal du ikke nødvendigvis betale dig, men du har dem tilgode - og du kan så under rettelser vise at du har afholdt ferie og så går det i 0. Feriepenge vil være en afsat udgift så skattemæssigt 

Ud fra dine timer vil du skulle betale ATP og må ikke undlade det - da selvstændige skal være tilmeldt ATP og dermed AER og barsel i et selskab (lige som arbejdsskadeforsikring er lovpligtig)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)