Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge min lejlighed som delvis erhverv?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis jeg bruger et rum i min bolig til lager for min virksomhed, er der så en mulighed for at trække noget af huslejen fra. Fx. en tre-værelses lejlighed hvor man bruger 1 værelse udelukkende til lager.

På forhånd tak!

Venligst
Simon

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror faktisk for at du kan gøre det skal det rum have en seperat indgang?! men er ikke helt sikkert om det er helt rigtigt :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja/nej, altså du kan godt men du skal kunne dokumenter 100% hvad der er hvad, så udgangspunktet vil jeg sige du bare skal droppe udbetalt det heller i løn til dig selv fra firma'et det ville jeg personligt gøre isted for.

mener nemlig der skal være egen indgang, egen strømlåner og du må ikke have en enste ting privat i det rum der inde + skat vil aligevel forsøge at få det gjort privat og derved ikke er gyldigt at kunne trække fra, så i forholdt til besvær der kan opstå og er i det, så vil jeg nok bare droppe det og betale af egen lomme og lade virksomheden få det enste som kapital, og er der noget til at udbetale det så gør det som løn isted for så slipper du for en masse papir arbejde og dokumentation, :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Østergaard Konski:
Hvis jeg bruger et rum i min bolig til lager for min virksomhed, er der så en mulighed for at trække noget af huslejen fra. Fx. en tre-værelses lejlighed hvor man bruger 1 værelse udelukkende til lager.
forudsat det er et værelse du slet ikke har private ting i og IKKE et værelse du skal igennem for at komme fra de andre værelser eller gennem til toilet og bad - men om du vil, et du kan isolere til KUN lager så kan du trække % svarende til arealet fra i husleje og % af varme også i forhold - i en lejebolig (i egen bolig kan du kun trække % af forbrug da du jo ellers skal beskattes af leje indtægten)

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html for mere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen alle sammen.

Det lyder umiddelbart lidt bøvlet som udgangspunkt, så nu må jeg lige se om det er besværet værd.

@Paris
Det er en I/S virksomhed, så det er desværre ikke bare så lige at kompensere for det via ekstra udbetalt løn :-)

God weekend og tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Østergaard Konski:
Det er en I/S virksomhed, så det er desværre ikke bare så lige at kompensere for det via ekstra udbetalt løn :-)
jeg synes nu ikke det er så kompliceret men du kan da godt i I/S (modsat enkeltmands) aftale en egentlig løn lige som ejeraftalen i forhåbentlig har - uden den er I/S som at sejle på en armeret sømine (LINK) jo sagtens kan sige at du skal ha større anden af overskud for at lægge lager eller andet til. Uanset hvad løser løn jo bare ikke spor da den jo er skattepligtig og det du er ude efter er skattefriheden.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis. Jeg var ude efter skattefriheden, hvis det var en mulighed. Men det lader til at SKATS krav er lidt for høje.
Vi har heldigvis en ejeraftale fordi vi i sin tid kiggede på din blog :-) 

Tak for hjælpen. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)