Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til IKKE momsregistreret udenlandsk firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt kort og virkelig præcist;

Har solgt en vare til en kunde. Firmaet er registreret på Cypern (wtf iøvrigt xD), drives fra DK og adresse i England... godt så! Det vigtige er at det har adresse på Cypern.

Det er IKKE momsregistreret, men hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, så skal man som sælger meddele firmaets momsnummer til SKAT - korrekt? Hvordan får man fat på det, når firmaet ikke er momsregistret?

Jep, er komplet n00b her, så det skal virkelig skæres ud i pap.

Har søgt virkelig meget, men har ik fundet svar på netop dét spørgsmål. :-/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det var lidt uklart - drives fra DK?  men registreret på Cypern? men i alle fald, hvis ikke det er momsregistreret så skal du bare fakturere med helt almindelig dansk moms - kun hvis du kan påvise du har sendt varen ud af landet og til en EU (som Cypern) som har moms nummer - så kan du sende uden moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men fungerer det bare sådan, selvom fakturaen jo er til en adresse på Cypern? Så det er bare 'konto 1000 - Salg af varer/ydelser m. moms' der skal bruges!? :s

Jeg kan ikke bevise noget, da det er en digitalvare som kunden (som ja; bor i Danmark) har fået bare via en mail. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

FxTx:
Men fungerer det bare sådan, selvom fakturaen jo er til en adresse på Cypern? Så det er bare 'konto 1000 - Salg af varer/ydelser m. moms' der skal bruges!? :s
ja uden momsnummer bare konto 1000 salg med moms

Var det til EU (cypern) så skulle du ha hans VAT nummer og salget skulle indberettes på hans momsnummer i skats system for EU salg for at du kunne fakturere som ydelse til EU, men uden moms nummer er det så enkelt - faktura med dansk moms og som du skriver konto 1000 - det er uanset om den er til DK eller Cypern som er EU - der er der dansk moms på alt salg til ikke momsregistrerede 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Suuuper!

Jamen så er det Konto 1000 vi køre den hjem med. Og det skal simpelthen ikke indberettes eller noget? :) Det var da dejligt. Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)