Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få idé til virkelighed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :-)

Dette er mit første indlæg, men bestemt ikke første gang jeg har været herinde, da jeg selv er helt vild med iværksætteri!

Jeg står i den situation at jeg brænder helt vildt for at starte noget op. Jeg har haft enormt mange idéer oppe at vende, men i sidste ende har jeg valgt at holde fast ved en af de første idéer jeg fik, da det den eneste som virker overkommelig, men samtidig unik. Det er meningen det skal være en online service som alle kan bruge gratis. déen var i første omgang tænkt som en app, da det vil give mest mening at man altid ville have den lige ved hånden. Men den kan startes op som hjemmeside i første omgang, hvis det vil være nemmere. Problemet er bare at det kræver noget viden indenfor programmering som jeg ikke har. Til gengæld har jeg oceaner af tid samt lettilgængelige penge (i den forstand at jeg ikke har nogen udgifter og beskæftigelse, men har et job jeg kan gå til og fra året rundt som jeg ønsker, hvilket kan give mig en 10-20k om måneden), men selvfølgelig begrænset mængder.

Derfor ville jeg høre jer hvordan det ville være bedst at gribe det an.

Hvad er mulighederne for at få lavet sådan en online service/app?
Hvad ville det koste at få det lavet?
Vil man kunne få nogle samarbejder med nogle som vil gøre det billigere?
Skal jeg have fat i investorer?
Vil det være værd at bruge tid på at sætte sig ind i programmering?
Er der andre ting jeg bør overveje?
Hvor lang tid vil det tage at udvikle?

Jeg ved nogle af tingene kan være svære at svare på, men generelt råd til hvad jeg skal gøre for at komme igang, vil være brugbare! Her er nogle af de ting servicen skal indholde, som måske kan give jer en bedre idé af hvad det kræver:

Mulighed for at hente data fra andre steder online, facebook/twitter login, adgang til kalender, mulighed for at lokalisere hvor du er, gemme og opdatere data, global adgang. Måske mere som jeg i skrivende stund ikke lige kan komme i tanke om. Altså en service som kræver lidt mere end helt basic, men ikke med nogen crazy funktioner som endnu ikke er opfundet.

Jeg håber nogen kan være behjælpelige! Hvorvidt det hjælper med udviklingen af mit produkt eller det er generel essentiel viden som ny iværksætter.

Mvh.
Esben Sloth 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal først og fremmest skrive din ide ned. Hvilke funktioner skal den have og gerne med tegninger. Når du så har lavet det, så tager du fat i virksomheder, som kan udvikle det og får en pris fra dem. Når du har prisen, så kan du finde pengene og begynde, at få det udviklet. Hvis du ikke har pengene til det, så lav en ordning hvor du betaler pr. måned for arbejdet eller du begrænser dine funktioner i den første udgave.

Du får simpelthen ikke en investor med, når det kun er en ide. Eller det kan lade sig gøre, men jeg synes det er spild af tid - da du med stor sandsynlighed sælger meget dyrt og får ganske lidt.

Den er faktisk ikke så svær, men det tager tid :) Det er en lang proces, som jeg selv er i gang med og jeg har været i gang over et år, da ens arbejde tager meget tid. Jeg er nu nået til selve udviklingsfasen og det er sgu fedt - virkelig fedt..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for at du deler dine erfaringer. Det betyder meget for mig! 

Lyder som en god fremgangsmåde, så må da hellere bare komme igang. Kender du nogle virksomheder som man kunne tage fat i når jeg har fået idéen på papir? Hvad tror du en pris ville være. Altså er vi under 50.000? Eller over 100.000? Eller hvilken prisklasse vil det ligge i?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg helt sikkert bruge! Tusind tak :-)

jeg har aldrig set den tilgang til emnet før og vil jeg helt klart gøre brug af. Den med pressemeddelsen er ret cool. Vil jeg lige prøve af.

I forhold til punkt 2 med at sælge på en online platform, hvordan tænker du man kan gøre der med en applikation?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

EsbenSloth:

Kan jeg helt sikkert bruge! Tusind tak :-)

jeg har aldrig set den tilgang til emnet før og vil jeg helt klart gøre brug af. Den med pressemeddelsen er ret cool. Vil jeg lige prøve af.

I forhold til punkt 2 med at sælge på en online platform, hvordan tænker du man kan gøre der med en applikation?

Selv tak. Det afhænger jo helt af, hvad din applikation eller produkt skal kunne. Men garanteret du kan tænke den konceptualiseret ud som noget, du kan prøve at sælge via en eller anden form for online platform.

Iøvrigt - måske det her projekt kunne være noget for en spirende iværksætter som dig - www.tre-to-en.nu - blot et tip :-)

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Heh! Var allerede igang med at ansøge! :-) synes det lyder helt vildt spændende! Jeg har dog endnu ikke sendt ansøgningen. Der er nemlig et lille problem, for jeg starter på noget til september som jeg har vidst længe, men hvis jeg kom med i jeres projekt, ville jeg meget hellere det! Det betyder jeg ikke skulle starte på det i september, men da jeg først får tilbagemelding fra tre-to-en.nu midt i september, ville det være lidt træls hvis jeg så ikke kom med og samtidig havde opgivet det andet. Nu kan jeg jo så passende spørge dig om du har en idé til hvad jeg skal gøre? Er der mulighed for at få svar tidligere eller på anden måde vide sig sikker, så jeg ikke risikerer ikke at komme med i noget af det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

EsbenSloth:
Heh! Var allerede igang med at ansøge! :-) synes det lyder helt vildt spændende! Jeg har dog endnu ikke sendt ansøgningen. Der er nemlig et lille problem, for jeg starter på noget til september som jeg har vidst længe, men hvis jeg kom med i jeres projekt, ville jeg meget hellere det! Det betyder jeg ikke skulle starte på det i september, men da jeg først får tilbagemelding fra tre-to-en.nu midt i september, ville det være lidt træls hvis jeg så ikke kom med og samtidig havde opgivet det andet. Nu kan jeg jo så passende spørge dig om du har en idé til hvad jeg skal gøre? Er der mulighed for at få svar tidligere eller på anden måde vide sig sikker, så jeg ikke risikerer ikke at komme med i noget af det?

Regner med at alle får svar senest den 12. september. Mere kan jeg ikke love :-)

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)