Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. brug af andres billeder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg ser lige at et site bruger nogle af vores produktbilleder. Skal man bede dem stoppe med at bruge dem, eller kan jeg fakturere dem for at bruge vores bilelder, selvom der ikke er en aftale om brugen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ja du skal afgjort be dem stoppe og så kan du jo vælge om du vil understregen alvoren med en faktura på f.eks. 5000 kr (som du så kan skulle ligge og slås i retten efter) eller starte med at gi dem 24 timer til at ha alle billederne VÆK som minimum - alt forudsat du kan bevise det er dine billeder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du kunne jo fjerne muligheden for at downloade dine billeder i fotogalleriet. Ikke fordi jeg mener det er lovligt fordi muligheden er der, men du fjerner fristelsen for svage sjæle til at stjæle dine billeder. Jeg mener bare det er for nemt at trykke på download knappen.

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Jeg er helt enig med John.

Du skal med det samme give dem besked om at du absolut ikke har givet tilladelse til dette.
Og så syntes jeg at du skal præsentere dem over for et erstatningskrav pr. billede de har benyttet og understrege, at du vil opfatte det som en accept fra deres side af, såfremt de ikke fjerner billederne inden for f.eks. 72 timer, og du derfor derefter vil sende dem en faktura for brugen af billederne, såfremt de stadig benytter dem.

Husk at skrive hvad du vil fakturere dem for, for hvert enkelt billede. Aldrig en samlet pris, men en pris pr. billede. Typisk bliver sådan et krav at ligge på imellem 2.500 og 5.000 kr. pr. billede og ved et forlig i retten ender det på imellem 1/4 og 1/2 af beløbet. Men det er stadig mange penge sådan et erstatningskrav kan ende på, hvis det f.eks. er nogen der har taget 100 billeder fra dig.

Men INDEN du overhovedet på begynder på noget som helst, så skynd dig at tage en masse screenshots af siderne på den pågældende hjemmeside, hvor billederne er blevet brugt. Og lad være med at beskære dem i Photoshop eller lignende efterfølgende. Det er super vigtigt at du har din dokumentation i orden og der ikke er rodet ved de screenshots efterfølgende - ellers har du tabt sagen på forhånd.

/Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Husk at skrive hvad du vil fakturere dem for, for hvert enkelt billede. Aldrig en samlet pris, men en pris pr. billede. Typisk bliver sådan et krav at ligge på imellem 2.500 og 5.000 kr. pr. billede og ved et forlig i retten ender det på imellem 1/4 og 1/2 af beløbet. Men det er stadig mange penge sådan et erstatningskrav kan ende på, hvis det f.eks. er nogen der har taget 100 billeder fra dig.

Jeg er helt enig med John og Jesper, dog er beløbet pr billed måske lige i overkanten...

Du kan nok nærmere fakturere 1000-2500 kr pr billed, måske 3000 kr, hvis du kan retfærdiggøre denne pris. Husk prisen skal afspejle omkostningen til produktionen af billedet, som gange med 2.

Jeg har skrevet et indlæg, som du kan læse her. Ud over det er her en masse indlæg omkring, hvordan du griber det an...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De endte med at fjerne billederne med det samme, og undskylde, så det er ok.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)