Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor starter arbejdsdagen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansatte som laver service ude hos kunderne. De møder alle mulige forskellige steder i løbet af ugen, måske er 65-70% af dagene med første opgave hos kunden.

Spørgsmålet er så hvor er mødestedet for disse ansatte, er det på kontoret, eller kan man sige det er hos kunden?

Samme gør sig gældende ved dagens slutning.

Mine ansatte arbejder 9-17, så hvis en medarbejder skal starte hos en kunde kl. 9, som regel ca. 10 km væk fra kontoret, hvor arrangerer man det?

Kan man kræve at sine ansatte møde hos kunder kl. 9, selvom det medfører at de skal tage tidligere afsted hjemmefra?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle kører med fast mødested, så møder man i firmaet og kører ud til kunden efter man har gjort bilen klar.

Der er ikke noget forkert i at den ansatte møder ude hos kunden, så skal de ansatte så bare have firmabilen med hjem dagligt hvis man skal bruge sådan en i sit arbejde?

Fra Ishøj
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 32
Fra  novaram ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke et problem rent juridisk? Må en ansat køre hjem i én af firmaets biler, eller skal hun/hun så ikke beskattes af fri bil?

Da 80% af vores kundebesøg er i København Centrum har jeg da også overvejet blot at få et konto derinde, og så er det problem løst, så opstår der dog nye mhp. parkering af firmaet biler o.lign.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke et problem - hvis den reelt bliver brugt til, at køre hjemmefra og ud til kunden. Hvis man om mandagen kører hjem fra en kunde og så tirsdag morgen kører direkte på arbejde, så har du problemet - for så kan det nemlig ligne privat kørsel.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Nej, det er ikke et problem - hvis den reelt bliver brugt til, at køre hjemmefra og ud til kunden. Hvis man om mandagen kører hjem fra en kunde og så tirsdag morgen kører direkte på arbejde, så har du problemet - for så kan det nemlig ligne privat kørsel.

Ken hvis det er en hvidplade bil helt normalt indrettet  - vil de så ikke kunne gi problemer bare det at den er med hjem hver dag, og jo dermed teoretisk til rådighed. Lad os sige sælger, som generet kører hjemmefra til kunder i hvidplade bil. Ikke spurgt inkvisatorisk men for at høre - jeg troede det kunne udløse skat i sig selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet i mange år med at lave service hos kunder.

Jeg har aldrig set det som set det som et problem.

Bor midt i Storkøbenhavn og at starte hos kunder indenfor tilpas afstand til kunden ser jeg ikke som et problem.

Der hvor man kan se det som et problem er hvis du forventer at man skal møde i Rødby kl 9.00 det kan give mig problemer med private gøre mål. Der kan man måske sige at man møder kl 10.00.

Men der er mange ting som spiller ind.

Og det er jo om man behandler sine medarbejder ordenligt. Det kan være.

Man flexer lidt hvis man har lange transport til kunder.
Det kan jo også være lidt bonus hvis man ligger på en fakturerings grad over 80 %
Arbejds kemi.
Der er mange ting som spiller ind.

Kender en som er IT supporter han fakturer 105% og hans kollegaer ligger på 60% og firmaet piver aldrig når han holder ekstra fri.

Der hvor jeg er i dag skal jeg udfører noget mellem 10 og 18.30 Men jeg styre alt selv ud over de kunder som jeg skal besøge den pågældende dag. Jeg er time lønnet men jeg skal også tænke på om det jeg arbejder også kan faktureres til kunden så de ikke brokker sig. Men jeg har heller ikke en chef som ringer og er efter mig hver dag. Jeg har på 1,5 år ikke haft en syge dag. 2 gange har jeg måtte ringe og sige at jeg har haft problemer med at nå nogle kunder den dag. Da jeg fik behov for at få nogle ekstra dage i forbindelse med et par weekender var det ikke noget problem at flytte rundt på mine besøg så det var muligt. Og de brugte 2 dage for at få det til at passe. Og de planer de kom med ville jeg være lidt presset men det skulle nås og det blev det også uden problemer.

Det gælder jo altid begge veje. Du vil som chef gå langt hvis jeg også vil gå langt for virksomheden. Og du får det samme retur med samme holdning. Men jeg bliver sur over at jeg skal møde langt pokker i vold, hvis du er den holdning at jeg skal blive på kontoret til kl. 17.00 og side og trille tommefinder i 30 min.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)