Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero og FedEx - moms og told registrering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Vibeke Fraling, Qigong Instruktør Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt noget faglitteratur/materiale i Indien over en hjemmeside, betalt med PayPal og har modtaget materialet - hurra hurra!

Jeg har nu bogført kvittering i Dinero - som er så let, at selv jeg forstår at bruge det! Mer' hurra!

Kort efter modtager jeg så fra FedEx en toldafgift og momsfaktura. No problem - den betales!

MEN - hvordan registrerer jeg korrekt i Dinero de to fakturaer fra henholdsvis firmaet i Indien og dernæst FedEx?

Mvh Vibeke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

told skal du bare tage på samme konto som du tog varen da det som udgangspunkt er del af importmomsgrundlaget - Per Krabbe var efter mig i går for ikke bare at la Dinero svare direkte - så jeg synes bare du skal lade support@dinero.dk få en kopi af den momsfaktura - for normalt betaler man ikke moms ved import som virksomhed - men der findes mig bekendt speditører der opkræver og indbetaler og så ser hele bogføringen anderledes ud, da du så ikke bare kan bruge konto for varer - import fra uden for EU

Lad andre herinde få del i svaret fra Dinero når du har det - De behøver givet kopi af moms fakturaen for at se om det virkeligt er importmoms eller kun noget moms fra deres egen importbehandling

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Per skal ikke bestemme hvad du eller ander svarer John.
Det har kæmpe værdi for brugerne at de spørgsmål tages op og deles på Amino.
Så klø endelig på, det er det Amino skal bruges til.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå, at hvis Dinero direkte svarer på bogføringsspørgsmål, så er det den sikre vej men

Der skal i alle fald bruges billede af den faktura fra fedex - men jeg synes også, at trådstarter lige først kan  ringe til Fedex og få bekræftet om det er 25% import han har indbetalt til skat via dem (den moms skal så være 25% af varen+told+fragt)  - for er det det så skal den ind på konto med købsmoms

Normalt med post osv kommer varen uden betaling af importmoms som man selv håndterer ved at bogføre hele prisen på konto for varekøb fra uden for EU i Dinero men har speditøren indberettet og opkrævet de 25% moms skal den ind på konto med købsmoms (forekommer at varen importeres så at sige i speditørens navn og speditøren betaler importmomsen som "udlæg". Jeg er ikke stærk i speditøres behandling da den kan være forskellig mig bekendt. Måske Ravn ved bedre?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)