Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Webshop, ikke sendte varer - Hvem har ansvar?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 
Jeg har købt en webshop, og finder herefter ud af at der er en del varer som ikke er blevet sendt, hvme har ansvaret? er det mig eller den tidligere ejer - han skriver selv at det er mit ansvar nu. Kan det passe?

Derudover havde han ikke frameldt sit kort på Shopify, hvilket jeg ikke havde set og Shopify har trukket for en måned på hans kort, han skriver uhøftligt til mig før jeg selv har opdaget det at hvis jeg ikke sender pengene til ham så vil jeg blive politi anmeldt. - Selvfølgelig vil jeg gerne sende pengene retur, men hvem har ansvaret her? 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt har man aftalt en overtagelses dato, og i forbindelse med sådan en overtagelse vil der altid være + og - for enten køber eller sælger, dette afregner man så efterfølgende.

Salg sket før dato / sælger har ansvaret.

Betalinger som vedrører køb op til dato / køber må tilbageføre til sælger

Og der er mange andre forhold, men dette aftaler man og bruger ikke politi og andre trusler, gør man det et det tegn på dårlig forretnings forståelse og situations fornemmelse.

Håber du finder en god løsning sammen med sælger

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke ha "købt" en webshop hvis det er en personlig virksomhed - højst købt aktiver og navn men ikke overtaget det juridiske ansvar da du har DIT CVR og den gamle har SIT CVR som er ansvarligt for alt til overtagelsen Hvis det er et IVS eller ApS = et selskab du har købt, så har du overtaget alle gamle fordringer og alt - men jeg synes det læner sig op af en personlig virksomhed I så fald hæfter han for ALT op til salget og alle aftaler lavet med hans CVR og du med alt der er lavet som aftale med dit CVR I så fald nægt at betale hans omkostninger og refundere hans DOG vil det jo smitte af på dig hvis du bruger samme navn i forhold til kunden - men juridisk er ansvaret hans og hans CVR Skil derfor klart efter om noget er aftalt med dit cvr eller hans og lad ham hænge på alt der hører til hans og tag alt der hører til dit hvis det er personlig virksomhed 

Politi går slet ikke ind i sådanne sager De har dårligt nok tid til forbrydere, og det her er forretning mellem to firmaer som politi pokker mig ikke blander sig i, så tag det helt roligt med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)