Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal og forskellige valuta ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Da jeg regner med at skulle bruge paypal til noget onlineprojekt, så har jeg nogen få spørgsmål, som nogen af jer sikkert nemt kan gennemskue :)

1. Jeg bor i Czech rep, og har derfor oprettet en erhvervs konto her (hos paypal), men mine kunder vil primært være fra DK, altså betales der i DKK, når det er sagt, kender jeg godt til paypal fees, altså dem der er listet på siden, men ser så, at hvis der er tale om indbetalinger fra udlandet, som f.eks. fra DK til CZ, så er der et gebyr + en % for dette, i mit tilfælde 3.8 % + 10 Czech Kroner pr. transaktion.

Mit spørgsmål til ovenstående, er så, er det det totale gebyr jeg skal betale, eller er det de normale 3.4 % + gebyr, og så i tillæg de 3.8 % + gebyr ? , det lyder jo en anelse vildt hvis det er sådan... er der nogen der kan forklare mig hvordan det udregnes, altså danske kr. til en czech konto via en webshop... 

2. Momsberegning, når jeg skal beregne moms af en salgspris på eg. 150 kr, så skal deres gebyere samt % vel trækkes fra inden moms beregnes ? jeg syntes det er lidt indviklet det her :)

håber nogen kan give mig en hånd med på vejen.

Hilsner fra Prag.
 

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der vel ikke moms på paypal gebyr og derfor slet ikke en momsproblematik i den del - de er rene udgifter

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret ;) tak for svaret John.

Søger stadig nogen med lidt tjek på de gebyrer m.v. tak :) 

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Jeg vil først sige at jeg ikke kender de tjekkiske transaktionspriser, men strukturen følger mere eller mindre de danske... så jeg vil herunder forklare hvordan det er for en dansk handlende som sælger til en kunde i Tjekkiet.. Så får du i det mindste en idé om hvordan det hænger sammen.

Grundafgiften (for indenrigs salg) er afhængig af den omsætning som sker gennem PayPal, men begynder på 3,4% (+ den faste afgift på DKK 3,25).

Ved salg til udlandet tilkommer der en såkaldet "cross border fee"... Til Tjekkiet er det 0,5%... (Så den totale transaktionspris kommer op på 3,9% + DKK 3,25).

Håber du kunne bruge svaret, ellers er du velkommen til at sende mig en PM..

vh, Sami.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sami,

Tak for svaret, det kunne jeg godt bruge, da jeg kan se at det passer meget godt med jeg regnede med, der bliver blot lagt lidt på når det er fra et andet land end det man har sin shop i :) 

Nu jeg har fat i en fra paypal, så har jeg lige 2 spørgsmål mere hvis du har tid... Paypal Pro ? kan man ikke få det i Tjekkiet ?, og en anden ting, hvis jeg fra mit firma driver 2 forskellige hjemmesider, kan man så holde de regnskaber adskilt, hvis man har betalingsløsning på begge sites ? eller bliver det bare mixet ? 

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Nielsen -:
Paypal Pro ? kan man ikke få det i Tjekkiet ?

Nej, denne løsning er ind til videre kun tilgængelig for firmaer med adresse i UK.

.

Dennis Nielsen -:
hvis jeg fra mit firma driver 2 forskellige hjemmesider, kan man så holde de regnskaber adskilt, hvis man har betalingsløsning på begge sites ? eller bliver det bare mixet ? 

Det er lettest at bruge to forskellige PayPal kontis, da PayPal blot viser alle indkommende transaktioner på en og samme side... Dog er der flere kunder som alligevel kun bruger én PayPal konto til flere webshops... Det de i så fald gør, er at sørge for at den reference tekst som der sendes til PayPal omkring ordren indeholder specifikke tegn/ord for hver side, som man i excel rapporten kan sortere blandt indbetalingerne.

F.eks.  "Webshop 1" har en reference som hedder "WS1-xxxxx" (xxxx er det specifikke ordrenummer i den pågældende webshop) og "Webshop 2" har en reference som hedder "WS2-xxxxx".

Men... Som sagt... Helt klart lettest hvis man bruger seperate PayPal kontis, så man ikke blandet tingene for meget sammen.

.

Hvis du vil, kan jeg bede en af PayPal's sælgere dernede om at kontakte dig (send mig i så fald en PM med kontaktoplysninger).

.

vh, Sami.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)