Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmeligholdelsesaftale

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

NDA er trods alt en beskyttelse -  uanset hvordan i vælger at se på det.... og klart at den skal da bruges, hvis situationen kræver dette.

I alle lag findes der KLOGE ÅGE , som mener at NDA er en begrænsning for dem -- hvilket er en psykopatisk tankegang og som slet ikke skaber vækst.

Personligt skaber jeg ikke koncepter, som har en potentiel omsætning  på under et 2 til 3  ciffret million beløb , pr. land  pr. år-  hvilket egentligt fremkommer af logisk tænkning og derfor kan kopieres ganske enkelt... hvis nogen har ondt i sinde.

Jeg gør intet uden en NDA

Ok.. har du en lille idé til måske en million, så må du satse eller vælge intet  - men der er vel altid en anden at gå til tænker jeg

Men husk på at der findes et pænt procent tal af chefer / beslutnings tagere, som er under betegnelsen psykopat  og hvis du er i tvivl om hvem som er hvem herinde ...  så google dette og lær dig. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Morsomt  men også bekræftigende at jeg fik minus point,,,,, på mit sande indlæg

Formoder at minus piont kommer fra den uvidende  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor længe gælder en NDA? Jeg skrev under på en for 5 år siden mener jeg og kom til at tænke på hvor længe den mon gælder. I mit tilfælde har vedkommende ikke fået lavet sit website.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 15
Fra  DOKUMENTDOKTOREN.DK Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære IdéMarie, 

Jeg kan og vil gerne hjælpe dig videre med en hemmelighedsaftale.

Du kan se mere på www.dokumentdoktoren.dk  

Du kan selv købe og udfylde såddan en og har du brug for mere hjælp, så står vores advokat klar til at hjælpe dig. 

Vores personlige mening, er at det er en god idé.

KH

DOC.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IdeMarie

I udgangspunktet er det fint med en NDA men jeg mener ikke nødvendigvis at denne skal fremlægges på første møde. Vi kender af naturlige årsager ikke til dit produkt og ej heller til den potentielle samarbejdspartner. Men det må være muligt at drøfte dit koncept/ide på et indledende møde inden I skriver under på en NDA? En potentiel samarbejdspartner vil være tilbageholdende med at skrive under på en NDA uden at vide om den vedrører noget de allerede har liggende i skuffen eller på tegnebrættet.

Derfor tag et indledende møde og vurder om der er grobund for yderligere drøfelser - hvis der er gensidig interesse kan en NDA være aktuel.

Når/hvis en NDA bliver aktuel ville jeg ikke køre med et standarddokument uden at dette er gennemlæst af en advokat. Det er ikke nødvendigvis voldsomt dyrt at få den læst igennem af en advokat men det sikrer - i en vis udstrækning - at der er taget stilling til de essentielle forhold. I sidste ende vil pengene være givet godt ud for hvad er en NDA værd hvis den ikke dækker? Hvis du går i dialog med en professionel virksomhed vil de oftest have egne advokater (in-house eller eksterne) til at læse den slags igennem og så er det også meget rart at have en du kan drøfte det med.

God fornøjelse med det.

BR

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener man skal skelne. Det er klart at man ikke bare skal underskrive NDA´s i et væk. Men der er situationer, hvor en NDA simpelthen er et must, f.eks i forbindelse med en patentansøgning. Skal man have hjælp fra fremmed side, det kunne f.eks være til tegninger inden patentansøgning indsendes, så er det afgørende at man sikrer sig, både mod "fjendtlig udnyttelse", men også mod at noget ved et uheld offentliggøres (f.eks på webside eller i et forum) inden. Men jeg forstår, og jeg ville heller aldrig selv, underskrive forud på "en god ide"/koncept, inden man overhovedet kender til indholdet. Man skal gøre sig klart, at alle sunde forretninger er baseret på at begge parter har fordel af forretningen og i stedet for at kræve en underskrift på en NDA, så bør man nok, når man ikke kender den partner man gerne vil gøre forretning med, lige stikke fingeren i jorden og undersøge den side af sagen først.    

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Yiced....jeg takker for svar,- har sendt dig en e-mail Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Glad for at andre også kan se nødvendigheden i en Hemmeligholdelsesaftale.. Jeg ville aldrig turde uden. 

Jeg havde også forestillet mig at løfte sløret for en overordnet beskrivelse af min idé, så de har en chance for at vide hvad det drejer sig om. Jeg tænker at, hvis de allerede har haft idéen oppe og vende på et tidligere tidspunkt, ville de vel kunne vise mig en tegning el. lign. på dette...så må jeg bare pænt køre hjem igen. Og ellers har de vel intet at tabe ved at underskrive, de kan jo bare lade være med at bruge idéen, og lade mig prøve hos en anden producent.

Henrik, ja, der er en del psykopater blandt direktører, iværksættere, politikere o. lign. Og de er eksperter i manipulation. Det har taget mig nogle år at lære at genkende dem, og jeg håber jeg er blevet god til det. En tidligere skolekammerat, tog mig noget så grueligt ved næsen, ved flere lejligheder. Han løj så det baskede, havde en finger med i flere svindelfirmaer, a la dem som laver "telefonlister" for iværksættere, og den dag i dag kan jeg stadig google hans navn i nye, og sandsynligvis ret tvivlsomme sammenhænge. I øvrigt griner han som "Jeppe Kaufmann", så man bliver så rigeligt mindet på hans eksistens for tiden Big Smile 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Kære IdéMarie

Jeg er glad for at du trods alt ,som den eneste gav mig respons på det vovede udspil omkring psykopater ...- , ,men jeg ved jo at det er sandt at de findes i ganske stor stil omkring de branche områder du nævner.

Men problemet er at psykopaten ikke selv ved at denne er psykopat.... og så bliver det vitterligt svært at ændre på... så ofte er den bedste løsning at simpelthen forlade psykopaten istedet for at kæmpe mod  denne person.

Men fordi man gør noget kriminelt eller lyver , betyder det jo ikke at man er psykopat... - men det er fandene vigtigt at man ved hvordan en psykopat agerer... 

Måske et TABU emne ..herinde,,, da der findes kliniske psykopater her,,, 

Bortset fra det kender du Simon Klug eller er der andre der kender ham eller firmaet Imentor ?

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg må erkende med de minus point jeg får, omkring min oplysning, om emnet psykopater kontra ledere m.v. er på sin plads..

Som jeg har nævnt tidligere er det jo ikke min videnskab, jeg baserer udtalelserne på.... men nogle må føle sig ramt, samt at nogen ved ikke hvordan virkeligheden er derude eller ved hvad en psykopat er  .... så des mere minus point des mere, er det relevant at få emnet op til overfladen..

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)