Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg starte denne virksomhed?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KT

Hvis du ikke får en skriftlig tilladelse fra din arbejdsgiver, risikerer du bortvisning uden

erstatningsmulighed, hvis virksomheden finder ud af din tavse sideaktivitet.

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L. :

"Ikke direkte konkurrence da de handler med momsregistrerede virksomheder (erhverv) mens jeg vil handle både til private og erhverv".
Fordi du også sælger til private, så er i ikke i konkurrence? :)

Det er helt og aldeles op til hvad der står i din kontrakt ang. konkurrence klausuler m.v.

Det skulle forståes som at, hvis en erhvervskunde henvender sig :-) Men private som primær.

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej KT

Hvis du ikke får en skriftlig tilladelse fra din arbejdsgiver, risikerer du bortvisning uden

erstatningsmulighed, hvis virksomheden finder ud af din tavse sideaktivitet.

Mange tak Jacob!!
Jeg tror jeg vil fremvise ideen for dem og så må vi se hvad de siger til det.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

KTastesen

Der er alle de punkter som er kommer fra de andre. Jeg vil lige prøve og dreje den.

Du siger du i dit arbejde sælger b2b. Disse kunder hvem sælger de til. ? Hvis de sælger B2C kan du se konflikten med dine kunder i det daglige. Du sælger til dem og så kan de mene at du også sælger til dig selv og får større rabatter.

Der var år tilbage firmaer som oplyste at de kun solgte B2B. Men så kom der forespørgelser fra B2C marked. Så oprettede man en medarbejder som ejer af en virksomhed og solgte direkte til b2c. Kan du se alle dine b2b kunder blive sure også går over til konkurrenten. Nu var det IT dengang men der var mange som var sure og nu er marked et helt andet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se hvad du mener med det hele.

Typisk sælger vi kun til større virksomheder som køber mere ind, men også selv bruger produkterne! Men jeg kan se hvad i mener og har lagt hjernen i blød og overvejer et andet produkt.

Tak for alle meldingerne!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)