Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme videre med idé

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi er nogle drenge som har en idé/koncept som vi tror er en genial idé. Vi har lavet idé beskrivelse og har nogle spørgsmål:

hvordan er det med hensyn til at tage patent på idéer, fx en idé som build-a-bear er det muligt at tage patent på idé med samme slags opbygning at man altså designer noget der findes i forvejen?

Er det muligt at "overleve" på en hemmelighedsholdelses aftale eller er der chancer for stadig at få stjålet sin idé?

Hvis vores plan er at gå til en virksomhed som vi tror kunne være interesseret i vores idé (stor virksomhed) behøver vi lave forretningsplan eller er idé beskrivelse tilstrækkelig nok?

Vil i foreslå at prøve at finde investorer til projektet eller gå til en lign. Virksomhed og sælges "idéen"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideer er desværre ikke så lette at tjene penge på, uden at gøre en masse selv.

Nu ved jeg jo ikke hvad i påtænker at lave, men medmindre der er afløseren til Boengs Dreamliner eller lign, var der måske muligt at lave en prototype?

Jo længere i er i prokektet, markedsanalyser, prototyper, måske salg af nogle af disse, har oprettet virksomheden, måske en flot hjemmeside eller hvad ved jeg, jo mere seriøst vil i blive taget.

At komme ind fra gaden og fortælle Dansk Supermarked, at de skal overveje at sælge mælk i 0,75 litermål, ryger nok bare i 'ris og ros' kassen.

Har du derimod lavet en undersøgelse der viser at 70% af de unge på SU foretrækker mælk i denne størrelse, da de ellers smider for megeg ud. Du har måske smidt lidt penge efter at få produceret et par hundrede stykker, som du har delt ud på den lokale skole. Her har feedbacken måske været at et bedre skruelåg ville være at foretrække, hvilket du nu har produceret. -se hvis du kommer med denne ide, kan det være de er mere tilbøjelige til at lytte til dig. -selvom det stadig er opad bakke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideer er der utroligt mange af - men uden man selv har taget den ganske langt, i form af arbejdstimer, prototyper og økonomisk indsats er det op ad bakke ofte. Dog - hvis en eksisterende virksomhed kan tænde på den, er det langt nemmere end bare en investor

Man kan kun patentere noget der har så kaldt opfinderhøjde = skal være nyt originalt og adskille sig teknisk. Alt andet kan man, hvis det er originalt nok, ha designbeskyttelse på - Se evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

Hemmelighed/NDA får man normalt ikke underskrevet uden at løfte sløret ganske meget for hvad det handler om, uden at gå i detaljer - da firmaet jo ellers kan udelukke sig fra en masse

Hvis I skal udvikle ideen videre skal I ha forretningsplan uden tvivl - hvis I bare skal sælge ideen til en fabrik der skal producere den og selv markedsføre den, så er det kun selv ideen der skal beskrives. Læs lidt gode råd til INVESTORANSØGNING HER 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Hvis vi går til en stor virksomhed for at sælge idéen med prototype af produktet og idébeskrivelse (evt markedanalyse) er det så muligt at få tilbudt et højt beløb? Eller bliver "opfinderen" snydt?

John hannover er det muligt jeg kan få din e-mail hvis du så gad svare på at par spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at sige en pris I kan få med det meget lidt vi ved - og man bliver jo kun snydt hvis man accepterer en dum pris, så det bestemmer man selv

Nej tak-  jeg giver ikke gerne email da jeg kun rådgiver over offentlige fora - enten det, eller jeg er fuldt betalt og kun fast knyttet til konkrete ting - ikke lidt ad hoc her og der - så - spørg løs herinde - der er mange med gode svar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)