Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser på møbler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Dit Værelse Aps Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min kæreste og mig er ved at åbne en ny webshop med interiør til børneværelser. Vi skal selvfølgelig sælge nye varer, men der skal også være en gren i shoppen, hvor man kan købe "gamle" ting fra loppemarkeder, da vi mener, det er med til at give værelset sjæl. 

Mit spørgsmål går på, hvordan man griber fragten af store møbler an? Vi har bl.a. nogle gamle skoleborde, og de er nok ikke helt billige at få med en fragtmand, og hvis man kun tager 29 kr. i fragt, så bliver det i hvert fald ikke en god forretning at sælge dem. Synes I det er ok med differentieret fragtpris, så man kører med en fast pris på alt andet end de store møbler, som bliver væsentlig dyrere. 

Kender I evt. nogle fragtmænd, der gerne kører med møbler til en favorabel pris?

Med venlig hilsen

Kathrine

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kathrine.
Det lyder som et spændende projekt i er gang i :)

Jeg har desværre aldrig selv prøvet at fragte så store ting igennem mit firma, men det er helt sikkert muligt, men nok dog ikke til PostDanmarks pakke-priser.

Hvis jeg var jer, så vil jeg prøve at ringe til Danske Fragtmænd og høre. De kan nok lave et tilbud :-)

Mht. fragtprisen for kunden, så kan I jo evt. regne den med i prisen på de store møbler. Så kan I have fast fragt på 39 kr (eller hvad I finder ud af), og så hvis man køber en stol så bliver fragten ikke højere. Hvis I normalt vil sælge stolen til 500 kr. uden fragt, og lad os sige fragt koster 100 kr., så sælger I den bare til 560-600 kr. ca. Kunder HADER at betale mere for fragt, BARE fordi de køber tungere varer. :)

Så smid hellere noget fragt i udsalgsprisen - Det kunden ikke ved, har kunden ikke ondt af (næsten!) ;)

Mvh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Fra  karlen.dk Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har samme problem og har ligeledes tænkt mig at have det med i prisen. Mine kunder er ikke villige til at betale for fragt.
Problemet er at jeg ikke kan finde et firma der kan flytte varerne til 100 kr :-) så ville det ikke være noget problem. De tilbud jeg har kunnet få på at flytte en standard euro palle, ligger over 300kr incl moms. Det hænger ikke sammen når mine varer på sådan en palle koster 900kr incl moms.
Hvad gør man så?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Karlen.dk:
Mine kunder er ikke villige til at betale for fragt

Et efterhånden stort problem for alle handlende.

Tror kunderne mon at fragt er gratis?

Arbejder kunderne selv gratis?

Samtlige handlende burde skilte med hvilke omkostninger der er forbundet med enhver handel.

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at "gemme" fragtprisen i selve prisen.? det kan godt være dit produkt så måske er 40kr dyrere end konkurrenten, men til gengæld kan du tilbyde fri fragt, i modsat til din konkurrent hvor det måske koster 100kr.

Jeg kender desværre ikke nogen vognmænd der køre så billigt at de ikke selv kan få smør på brødet, hele logistik kæden skulle jo gerne hænge samme ren økonomisk. :)

Ha en go sommer.

Carsten

    

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 90
Fra  www.bedste-ivaerksaetter-boeger.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener jeg læste Epusher fra Martin Thorborg en gang, hvor der var et eksempel om en webshop der har øget omsætningen og lade kunderne betale den fulde fragtpris på en gang, så det burde kunne lade sig gøre. Tror dit største problem med den type vare er, at hvis det skal returneres. 

Find alle de bedste iværksætterbøger på www.bedste-ivaerksaetter-boeger.dk

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger både brugskunst, kunst, møbler og smykker, så vi har erfaring med det meste indenfor fragt ;-) Vi har fået rigtig gode priser på national fragt hos JH Transport (http://www.43735555.dk/), jeg synes, I skal prøve at høre dem, hvad det skal koste.

Dbh Alexander

Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Dit Værelse Aps Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tusinde tak for alle jeres input. Det er til stor hjælp.

Vh. Kathrine

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kathrine Kristiansen:
hvordan man griber fragten af store møbler an?

Hvis der er tale om store uemballagerede møbler, så bør du vælge et flyttefirma.   Prøv at forhandle en aftale med Silkeborg flytteforretning, de har ugentlige turer til alle landsdele.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)