Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat hævning i enkeltmandsvirksomhed med brug af VSO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har idag en enkeltmandsvirksomhed og gør brug af virksomhedsordningen

Ved siden af det, er min eneste indkomst min SU. Jeg har hidtil ikke trukket penge ud til mig selv fra virksomheden.

I øjeblikket bliver der trukket en stor del af min SU til virksomhedens forskudsskat, dvs. jeg får kun 3.679 kr udbetalt. Kan jeg få min fulde SU og så lade virksomheden betale alt forskudsskatten? Og gør det nogen forskel at jeg bruger virksomhedsordningen? 

Hvis jeg skal trække penge ud til mig selv, hvad skal jeg så være opmærksom på når jeg bruger virksomhedsordningen? Skal der oplyses noget til skat? Hvordan gør jeg det rent praktisk?

Èt spørgsmål til: Hvis jeg har 100.000 kr i min enkeltmandsvirksomhed, vil det så anbefales at omlægge til et ApS frem for Ivs

PÅ forhånd tusind tak. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er b skat så er det jo et forventet overskud og det kan du godt lade virksomheden betale.

Trækker du penge ud til dig selv indgår det i hæverøkkefølgen og opsparet overskud og skal oplyses på selvangivelsen

Men pas på med at trække penge ud når du er på su

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også rådgive dig om de andre forhold. Skriv gerne en pb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

din virksomhed er samme sag som dig så det har ikke skatte effekt - hævning til skat vil gå ind i hæverækkefølgen og dermed jo ske med skattede midler

Hævningen vil påvirke evt SU hvis det er over loftet

Ja jeg ville stifte ApS direkte, men du vil ofte opleve at det ikke betaler sig med skattefri omdannelse som er dyr (og bare er udskydelse af skat af goodwill mm. ikke noget med at du ikke får skat af selve overskuddet til 24,5%) og IVS kan du i alle fald kun kontantstifte

Med VSO vil jeg stærkt råde til at du kontakter en bogholder/revisor og får orden i hæverækkefølgen og råd om opstart af ApS eller IVS

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Skal lige forstå det med SU rigtigt. Kan jeg få min fulde SU betalt (self. med alm beskatning) og så lade virksomheden betale for hele virksomhedens forskudsskat? 

Når jeg snakker med skat siger de, at jeg skal skifte virksomhedsform hvis virksomhedens forskudsskat ikke skal gå ud over min SU.

Jeg vil hellere have min fulde SU end at trække penge ud til mig selv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John (og Skat) skriver, kan et selskab være løsningen for dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke hæver nogen penge til dig selv i virksomheden bliver der hellere ingen personlig skat at betale, den forskudsskat du har betalt går så til at betale virksomhedskatten med resten af overskudet bliver opsparet, er der mere tilbage bliver den udbetalt.

Jeg mener ikke det ændre noget at lave et ApS da forskudsskatten bare bliver til ac skat til ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)