Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er gået i stå...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har haft et webprojekt kørende i et par år. Det er et kæmpe projekt indenfor rundrejser. Der er ingen tvivl om, at hvis konceptet bliver eksekveret rigtigt, så kan virksomheden blive milliarder-millioner værd. 

Da jeg startede projektet havde jeg ingen baggrund indenfor web. Altså intet begreb om design, konvertering, SEO, adwords og alt det andet, der skal til for at mestre denne verden. 

I dag står virksomheden i den situation, at der har været stille i et års tid. Jeg gik simpelthen metaltræt efter, at der blev brugt 3-4 årsværk. Min vurdering er, at sitet skal redesignes (designet er næsten på plads) og dernæst skal det udvikles i forhold til det nye design. Min vurdering er, at nyt design og udvikling vil kunne gøres på 3-4 måneder. 

Dernæst skal det så markedsføres med Adwords og der skal laves SEO. 

Jeg står i den situation, at jeg kan få en investor med om bord, som vil lægge 1,2 mill. For dette vil jeg skulle afgive 50% af virksomheden. Det vil betyde, at vi kan ansætte en fuldtidsperson, som kan varetage konvertering, ændre design, SEO, Adwords osv. 

Derudover har jeg muligheden for, at få et mindre beløb ind - omkring 50.000,- og afgive en mindre del af virksomheden. Denne person kan varetage de samme opgaver, men har ikke mulighed for at gøre det fuld tid. 

Slutteligt har jeg muligheden for selv at beholde hele ejerandelen og så i løbet af et års tid investere det, der skal til. 

... Der kan også være andre muligheder, jeg ikke har set. 

Gode råd er velkommen :-) 

Mvh Jonas

Tilmeldt 23. Jul 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Dansk Kontorstole Forsyning Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel altid bedst at beholde hele kagen for sig selv men nogen gange kan det nu være meget sundt med input og ideer fra en anden synsvinkel men det kræver selvfølgelig at den nye investor har en hvis erfaring indenfor branchen/konceptet.

Held og lykke skal du i al fald have ; )

Dankontorstole.dk - Gode kontorstole til erhvev og private med fri fragt og tilfredshedsgaranti.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dansk Kontorstole Forsyning:
Det er vel altid bedst at beholde hele kagen for sig selv

Dybt uening... I mine øjne er det meget bedre at have en lille del af en stor success end en stor del af ingenting... Men derfor skal man selvfølgelig ikke sælge sine andele og ikke mindst kontrollen med virksomheden for billigt...

Jeg ville helt klart enten tage imod de 1.2 millioner, eller indgå i et samarbejde med en der kan hjælpe med at få det sparket igang. Hvad jeg ville vælge afhænger rigtig meget af detaljerne omkring virksomheden og de folk der vil skyde penge ind / gå ind i virksomheden. Specielt hvis du får en partner ind, der skal løfte en stor del af arbejdet, så er det virkelig vigtigt at i kan samarbejde og får afstemt arbejdsopgaver og betaling(ejerandele eller løn).

Held og lykke med det! Og fedt, hvis nogen tror så meget på dit projekt at de er klar til at smide 1.2 millioner på bordet. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså snakker vi reelt om et rejse selvskab ?

 - For når man lige læser det syntes jeg personligt det lyder til at du har en hjemmeside der kræver opdatering, ikke rigtigt noget SEO arbejde og kun et koncept du vurdere til at være 2.4 mill værd?

Tror jeg havde prøvet på Amino Kapital, men uanset hvad så held og lykke.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er til Xillas.com så ta' de 1,2 mil og se hvor det bringer Jer.

Uden kapitalindskud bliver det svært at gøre meget. Jeg ved ærlig talt ikke hvor langt 50k ville række i et projekt af den størrelse. Til gengæld kender jeg heller ikke jeres planer, så det er lidt svært at sige.

Det lyder lidt vildt at du har en investor klar til at skyde 1,2 mil ind i et projekt der har været tørlagt i et år. Jeg forstår slet ikke hvorfor det skal overvejes.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Kongsfelt:
Dybt uening... I mine øjne er det meget bedre at have en lille del af en stor success end en stor del af ingenting... Men derfor skal man selvfølgelig ikke sælge sine andele og ikke mindst kontrollen med virksomheden for billigt...

Kunne ikke være mere enig.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Xillas:
Min vurdering er, at nyt design og udvikling vil kunne gøres på 3-4 måneder. 

Med mindre du har rigtig mange nye funktioner, så er 3-4 måneder meget højt sat, hvis jeg forstår konceptet rigtigt. Med en klar kravspecifikation og deadlines for milepæle så burde du kunne gøre det på den halve tid og sikkert også mindre.

Xillas:
Jeg står i den situation, at jeg kan få en investor med om bord, som vil lægge 1,2 mill. For dette vil jeg skulle afgive 50% af virksomheden.

Det er super fedt, men bestemt ikke overraskende med sådan et koncept - såfremt det ikke findes andre steder. Personligt havde jeg dog forsøgt at få et mindre beløb og aftale en procentsats under 50%, således jeg stadig beholdte majoriteten.

Xillas:
Derudover har jeg muligheden for, at få et mindre beløb ind - omkring 50.000,- og afgive en mindre del af virksomheden. Denne person kan varetage de samme opgaver, men har ikke mulighed for at gøre det fuld tid. 

Denne mulighed kan sagtens være den rigtige for dig, men det kræver ligesom skrevet tidligere, at personen i samarbejde med dig udarbejder en kravspecifikation og dernæst deadlines for milepæle. Så kan du få et overblik over, hvornår hjemmesiden kan være færdig, og det kan du så vurdere, om du er tilfreds med. Det kan godt være, at du skal vente en måned eller to ekstra, men til den tid har du sikkert sparet penge op til f.eks. at kunne markedsføre hjemmesiden, og så er du allerede godt på vej. Har du hjemmesiden færdig samt markedsføringen i gang, så kan det også være, at pengene begynder at rulle ind, og så får du råd til at udbygge virksomheden.

Alt held og lykke. Det er uden tvivl en god idé, og derfor er det vigtigt, at du har de rigtige mennesker med på vejen, som magter at eksekvere den, som den fortjener.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)