Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp KRISE. OPDATERET HISTORIE LUDOMANI

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer, for lige knap en måned siden skrev jeg en artikel i min fars navn Tommy. Jeg gjorde det for at søge hjælp til hvad de kunne gøre. Der var mange der ikke mente en 13 årig kunne gøre det der nu engang var sket, og min far brugte det, som dække. Men jeg skrev ikke hele sagen, så folk kunne tænke, det er da ikke så meget. De 70.000 jeg oplyste i artiklen er 130.000 i virkeligheden. Jeg vælger at skrive denne artikel i og med folk stillede tvivl ved om min far var en bedrager/ludoman der var kommet i problemer økonomisk. Det er kun mig, og kun mig der har snydt. Jeg vil bare have at i aminoer ikke mener mine forældre er uansvarlige, det var der flere der gav udtryk for. Jeg vil gerne fortælle jer mere.

Jeg er 13 år gammel og har spillet lidt da jeg var yngre. Det startede faktisk med jeg købte lidt tøj på trendsales, hvor jeg lånte mit mors dankort. Så kom jeg til at købe en lille ting mere. Jeg vidste vi havde en DS spil konto - jeg var flov, selvom 50 kr ikke var noget specialt ville jeg vinde dem tilbage. Jeg spiller 200kr ind. Taber 50kr taber igen og igen. Spiller 200kr mere ind. Ja også fortsatte det bare. Det endte med omkring 5000kr minus. Ja jeg brugte min mors kort. Min far smuttede på forretningsrejse så han kiggede ikke på sin konto. Jeg begyndte at spille kiosken hvor jeg på en uge vandt 2750kr igen. Jeg fik en meget kraftig skideballe, og en advarsel. Der er gået en måned, i starten, var mine forældre bange for at jeg ville fortsætte. En måned er gået og jeg har ikke lavet noget lort. Har opført mig normalt, en dag for jeg lyst til at spille igen, på det er nu på Tipico, jeg taber 3.000, ikke noget stort for mig. Problemet er at når jeg spiller på nettet svarer det til at jeg har monopoly penge..
Jeg begynder at føle at jeg har et behov, mine forældre er meget flove og sure. Jeg sagde at det bare var fordi jeg har været ked af, og jeg ikke havde et behov. Min Mor stoler selvfølgelig på mig. Ja i kan kalde hende dum, men det vil jeg ikke gøre. Hun gjorde det jeg mener er rigtigt, vælge ikke og spærre sit kort. Hun stolte på mig, jeg er sikker på i også vil stole på jeres barn. Det lyder, som om at hun lod sit kort ligge fremme, nej det gjorde hun ikke. Jeg tog det fra hendes pung. 2 uger senere, jeg begynder at bruge nogle flere e wallets. Jeg benyttede min mors cpr til det. På daværende tidspunkt har vi en god økonomi. Og kan sagtens klare det, det fik jeg afvide. Der skulle bare ikke komme mere. Jeg lover, som set før der ikke kommer mere. Min familie er det vigtigste. Det tænkte jeg. 14 dage senere. Vores telefoner er blevet lukkede, jeg ved godt hvorfor, jeg brugte appen paii til at bruge telefonregningen - som betaling, hvorfra jeg overførte penge til min mor for at dække mit forbrug. På betting. Jeg er blevet afhængig. Det går mig på, virkelig meget. Jeg spiller igen 20000 på danske spil. Det var for mig ikke tabte penge, jeg følte det var monopoly penge. Pt et samlet minus på 27.000 Vi er i Prag, jeg har en gæld på 27.000 jeg gerne vil vinde tilbage. Så jeg beslutter mig fredag aften at skyde 5000 løbet af hele aftenen, samme lørdag, søndag og mandag jeg gjorde det fordi jeg var trist. Banken ringer til min far tirsdag. Vi er afsted sammen med hele familien, så jeg benægter alt da han siger der er hævet 20.000 fra min mors kort. De beskylder mig i og med der, jeg benægter, jeg græder for hele familien. Jeg har kun misbrugt min mors kort pt. Der kom 10.000 tilbage så minus på 37.000 da vi kommer hjem og en politianmeldese kom på bordet erkendte jeg, min bror havde tidligere truet med at cutte kontakten hvilket gjorde meget ondt..... Men han gav en eneste chance. Jeg tog den. Mine forældre sagde vi nok lige skulle klare den, jeg havde en lang snak med min mor, min far har aldrig grædt næsten, hvor jeg har set det. Men jeg sagde det ikke var mig, selvom det var mig. Det gjorde ham så ked af det. Det er overstået. 3 uger efter går det galt. Jeg sidder hos min farmor og farfar ude i deres have. Jeg vidste på forhånd unibet trak pengene som First Clear UK. Så til at starte med indbetalte jeg kun 299kr så det lignede en abonnementsindbetsling, så tabte jeg og pludselig havde jeg tabt 41.000 jeg havde brugt min fars SAS Euro Bonus Mastercsrd, min mors kreditkort. Og min fars. Jeg var ulykkelig, jeg havde ondt i maven, en træng til at spille, ville hellere spille end at være sammen med min familie. Jeg var/ er syg af ludomani. Det påvirkede også mit humør, evnen til at være social.
Min far havde fået sit kort spærret af nets.
Sit MasterCard af SEB..
Min mors nye kort var stadig åbent.

Jeg blev sendt til fodboldtræning. Da jeg kommer hjem, står min bror i indkørslen og kræmmer mig og kommer ud med en gave til mig, hans hval, hvalen valborg, en han fik i konfirmationsgave, der skulle passe på mig. Først der opdagede min familie jeg var syg sf ludomani. Det er ikke den rigtige Jonathan der spiller, det er noget der overtager mig.

Det blev ikke det sidste... Sidst men ikke mindst 40 fra NordicBet. Så har vi har de 110.000.

Et underskud jeg ikke er stolt af.

Hvad har mine forældre gjordt:

De har kontaktet en masse eksperter, advokater, eller læger.

Det fik de ud af det: jeg skal tale med en læge og en psykolog i og med jeg også har givet tegn på angst, svært ved at sove, bange. Så jeg skal til lægen hvor de skal henvise mig til noget behandling.

Advokaten HC Andreasen i Køge konkluderede det samme som Unibet og NordicBet
Mine forældre har kontaktet Unibet, og NordicBet.

Samlet svar: Det er mine forældres ansvar at passe på deres personlige oplysninger og forhindre misbrug af deres cpr numre og kreditkort, de er dog meget kede af situationen.

Mit eget svar til det: Hvordan kan det være deres ansvar? Jeg har gjort alt for at finde deres oplysninger, fordi jeg var spilafhængig.


Her er nogle af mine egne svar fra sidste gang, da jeg lavede en debat i min fars navn "Tommy "

Bertil Boisen spørger:
Har jeres søn en psykisk lidelse? Jeg har meget svært ved at forstå hvordan en 13 årig kan kaste sådan rundt med så store beløb som var det Matador-penge...

Ja, det kan godt være jeg har en og du har ret i ovenstående. Det er sådan det er foregået.

Erjerher:
Få dig og dine kone spæret i det som hedder Rufus. Så kan i ikke oprette spillekontoer fra udbydere der er i Danmark ( Dem alle). Det forhindre en hel del.


Min far var allerede i Rofus, men min mor kunne ikke. Da hendes NemID var spærret.
Af flere omgange.

Jan Deluran:

Hold et famileråd, således at alle får renset luften, og sørg for at ingen efterfølgende bærer nag, og at alle trækker på samme hammel i fremtiden. Alt skal lægges på bordet her, sådan at luften er renset, og der kan startes på en frisk.

Sådan et har vi holdt, jeg tror personligt vi er blevet stærkere som familie.…
Tak for tippet.


Jeg er rigtig rigtig, ked af alt det jeg har gjort, de økonomiske skader det har kostet min familie. Alle de regninger. Alt den tid de har brugt på det her. Minimum15-25 timer om ugen. Det har aldrig været meningen at koste min familie så meget. Det er noget jeg fortryder inderligt. Men det er noget jeg eller mine forældre ikke kan gøre for. Jeg, fordi jeg har været ramt af ludomani, mine forældre fordi de ikke kan gøre for jeg har gået i deres punge...

I sidder og tænker mine forældre er dumme, er idioter.

EN TING ER SIKKERT - og de har bakket mig op og støttet mig. Men de står tilbage med en kæmpe skyldfølese.

PROBLEMET: Vi er helt blanket af. Mine forældre vil ikke låne penge. De er. Flove af de skal begynde at låne af min bror, for det er jo ikke hans skyld.

Vi har pt:

Ejendomsskat: 11.500
SEB faktura : 24500
Minus på vores kontoer på 15000

Gældsliste:

Mor og far 110.000 kr

Min bror 20.000 kr


Mit eneste opråb er bare.

Jeg håber der er en der vil hjælpe min familie økonomisk, jeg synes ikke det er sjovt, at vi skal flytte på grund af min sygdom. Jeg synes det er snydt det er kommet så langt, allermest for min familie. Jeg har selv overvejet at trække stikket eller finde en ny familie, så de kunne klare den derhjemme, så de sparede tøjet og maden hos mig.

Det kan jeg tilbyde:

Jeg kan tilbyde at lave mad for dig, lave havearbejde. Jeg vil gøre næsten hvad som helst. Bare for at sørge for at vi kommer tilbage på rette økonomisk spor.

Jeg håber bare der er en der vil hjælpe min familie, vi vil tilbagebetale hver en krone.


I vores familie er vi bare glade for vi ikke er som dem i Afrika, som ikke kan få noget overhovedet. Eller der ikke er nogle døde!

Dette indlæg er kun skrevet af mig Jonathan uden assistance fra nogle. Det hele er min historie.

Mine forældres konto er:


Hvis indbetaler noget på kontoen så skriv gerne inden så vi kan sende en stor tak. Hver en krone hjælper. Noget af den vil også gå til min behandling.

Jeg er meget flov over at spørge om hjælp, men det er rigtig svært at skulle overveje ar drikke et glas vand. Den opsparing vi havde er væk. + vi har minus 50.000kr med overtræde og regninger.

Med venlig hilsen Jonathan

Gamle tråd: http://www.amino.dk/forums/t/232677.aspx?PageIndex=1

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 01:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umm, tror sg lige jeg springer over. 

Det lugter langt væk af en "god" historie som du vil lave lidt penge på. 

Jeg håber ikke at der er nogen der overfører penge til din Konto. 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 01:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ligegyldigt hvad er det ikke aminos eller andre privatpersoners ansvar at hjælpe jer.
Du har dummet dig, og må sammen med din familie udrede problemerne.

100.000 kroner+ er en høj gæld, men ikke noget dine forældre ikke
kan betale af over et par år.

Surt, men sådan er det nå man dummer sig gevaldigt.

Så please lad være at tigge om penge, og istedet mand dig op
og tag ansvar for det du har gjort.

Så stop med at tigge penge. Jeg er sikker på at der er 1000000000000000000 andre bedre
ting at donere penge til, end en ludoman.

Jeg går udfra at dine forældre ikke giver dig penge mere og har spærret sig selv ude
fra diverse betting sider. Så nu kan du i hvert fald ikke stjæle fra dine familiemedlemmer mere,
så nu bliver din gæld jo ikke højere. Derfor ser jeg endnu mere ingen grund til at du tigger om penge.

Få nu bare løst problemerne privat, og sammen som familie må i komme igennem det her,
og om et par år se tilbage på det som et bump på vejen. 

 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det passer, hvisnfolk henvender sig, får de også min identitet. Jeg prøver ikke og lave penge, men fortælle om mit liv :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 02:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sælg historien til ekstrabladet

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 02:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Høstbo:

Sælg historien til ekstrabladet

Ja udstil dig selv, så din kommende arbejdsgiver om mange år kan Google dit navn
og finde ud af at du er ludoman...

Bare stop det her. Håndter det nu privat, og få det ordnet i familien og få noget
professionel hjælp. 

 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 06:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er jeg den eneste der ikke kan se relevansen i din artikel på et forum som Amino? Det kunne jeg heller ikke første gang. I den første tråd er der kommet mange gode indlæg men nu viser det sig at det er dig selv (bedrageren) der har skrevet artiklen i din fars navn. Kæden er hoppet helt af må jeg indrømme.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 07:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Realavansen ligger i at mine forældre blev beskyldt for at være for bløde, dumme. 

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 4 (40 indlæg)