Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds aftaler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en virskomhed laver en aftale med en anden virksomhed.

Vil en mail udveksling være god nok eller er det bedst og have lavet en kontrakt med aftalen, på sort og hvidt?

på forehånd tak 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Der er principielt ikke krav om at der laves en skriftlig aftale mellem to virksomheder. Hvis I synes det er tilstrækkeligt med en mundtlig aftale eller e-mail udveksling er der ikke noget til hinder for at nøjes med det.

Som udg.pkt. ville jeg foretrække en skriftlig aftale men omvendt skal man jo heller ikke skyde gråspurve med kanoner. Aftalen kan holdes meget simpel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk, at det er et rigtigt godt spørgsmål, som jeg selv har tænkt over engang. Men hvad jeg kom frem til var:


Det du skriver i en mail udveksling er bindende. Altså, hvis i indgår nogle aftaler om fragtpris, varens pris, returret eller hvad nu, så gælder det. Men ofte kommer du ikke forbi alle vigtige punkter i en mail udveksling, som f.eks. force majeur, parallel import, betalingsfrister mm. så derfor udformer man en kontrakt for at få det hele med. Dermed betyder det også, at hvis noget ikke fremgår af kontrakten, men du har det på skrift via en email, så er det stadig gældende - som f.eks. hvis i har aftalt, at modtager af ydelse betaler alle fragt- og leveringsomkostninger, men i ikke har udformet det i kontrakten, så er det stadig gældende (såfremt begge parter har udtrykt forståelse derfor).

Det er den helt klare opfattelse jeg har af det, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, er ikke jurist på nogen måde. 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)