Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

13,700 følgere på facebook, vil nu starte webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Fanzis.com Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Alle,

Ja, som overskriften lyder, så startede jeg en blog for et par måneder siden. Jeg fik en god idé, og den idé tog fat. Jeg fik én til at hjælpe mig med at bygge sitet og nu to måneder efter har jeg opnået 13.700 følgere fra hele Europa. Min drøm er at bloggen/websitet nu skal udvides til en webshop. Jeg har alt parat, men mangler bare hjælp til én ting: Nemlig hvordan jeg søgemaskineoptimerer den nye webshop der snart kommer op, samt hvordan jeg markedsfører den på Google. Jeg ved godt man kan købe GoogleAdwords, og den "hjælpe"kontakt har jeg også allerede, men jeg vil gerne vide om jeg har andre muligheder, og i tilfælde hvilke, samt hvordan jeg bærer mig ad.

I tror nok jeg er en ung iværksætterfyr, men jeg er faktisk en pige på 23 år, som er droppet ud af sit multimediedesignerstudie for at forfølge denne drøm. 
Jeg har før kørt en anden blog hvor jeg endte med at være blevet sponsoreret af 8-9 forskellige firmaer/brands, og det var nok derfra jeg allerede var godt på vej til at vide min idé ville bære frugt.

Men for lige at opsummere, så er jeg okay kendt på facebook, blandt den målgruppe jeg skal være kendt i, af hvad man kan forvente på to måneder, men da jeg nu starter denne webshop, skal jeg også findes af folk der søger på google efter dét jeg vil sælge. Én ting er at have følgere, som får ens navn ud, en anden ting er at få købere der decideret søger på dét produkt man sælger.

Webshoppen der skal køre, kommer til at være i Prestashop, og det er dén der skal findes via Google.

Nogle gode råd til hvordan jeg bærer mig ad? Og ved folk evt. om Prestashop i forvejen er SEO optimeret? Og internationalt?


Mange tak på forhånd :)

Ps. Hvis der tilfældigvis sidder én og læser med, som synes projektet lyder spændende, og som sidder med tanken om at de vil kunne supplere mig i mit projekt på længere sigt, så hører jeg også gerne fra dig/jer.


 

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilke produkter du ønsker at sælge langt hen af vejen.

Det første er nok at bestemme om du vil findes på genremæssige søgeord, eller specifikke søgeord, "sko til kvinder" kontra "Jimmy Choo sko"
Hvis du er heldig og har fundet et marked som konkurrencen ikke er for stor på, men markedet er stort nok til at kunne være profitabelt er Søgemaskineoptimering en af de bedste investeringer man kan tage.

Prestashop er OK optimeret fra starten af, men uanset hvor godt ens side er optimeret, vil det 99% af gangene være nødvendigt med noget ekstern SEO, altså linkbuilding primært for at skabe "vigtighed i googles øjne". 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Franziska-Fanzis:

Hej Alle,

Ja, som overskriften lyder, så startede jeg en blog for et par måneder siden. Jeg fik en god idé, og den idé tog fat. Jeg fik én til at hjælpe mig med at bygge sitet og nu to måneder efter har jeg opnået 13.700 følgere fra hele Europa. Min drøm er at bloggen/websitet nu skal udvides til en webshop. Jeg har alt parat, men mangler bare hjælp til én ting: Nemlig hvordan jeg søgemaskineoptimerer den nye webshop der snart kommer op, samt hvordan jeg markedsfører den på Google. Jeg ved godt man kan købe GoogleAdwords, og den "hjælpe"kontakt har jeg også allerede, men jeg vil gerne vide om jeg har andre muligheder, og i tilfælde hvilke, samt hvordan jeg bærer mig ad.

I tror nok jeg er en ung iværksætterfyr, men jeg er faktisk en pige på 23 år, som er droppet ud af sit multimediedesignerstudie for at forfølge denne drøm. 
Jeg har før kørt en anden blog hvor jeg endte med at være blevet sponsoreret af 8-9 forskellige firmaer/brands, og det var nok derfra jeg allerede var godt på vej til at vide min idé ville bære frugt.

Men for lige at opsummere, så er jeg okay kendt på facebook, blandt den målgruppe jeg skal være kendt i, af hvad man kan forvente på to måneder, men da jeg nu starter denne webshop, skal jeg også findes af folk der søger på google efter dét jeg vil sælge. Én ting er at have følgere, som får ens navn ud, en anden ting er at få købere der decideret søger på dét produkt man sælger.

Webshoppen der skal køre, kommer til at være i Prestashop, og det er dén der skal findes via Google.

Nogle gode råd til hvordan jeg bærer mig ad? Og ved folk evt. om Prestashop i forvejen er SEO optimeret? Og internationalt?


Mange tak på forhånd :)

Ps. Hvis der tilfældigvis sidder én og læser med, som synes projektet lyder spændende, og som sidder med tanken om at de vil kunne supplere mig i mit projekt på længere sigt, så hører jeg også gerne fra dig/jer.

Hejsa

SEO er i dag blevet en blanding af flere vigtige elementer f.eks. brand-building. Der er nogle grundelementer i SEO, som danner udgangspunkt for arbejdet med SEO.

Når du vil starte din egen webshop kan det være en rigtig god idé, at sætte sig ind i det grundlæggende indenfor online markedsføring. På den måde undgår du de største faldgrupper, og kan bruge dine markedsføringspenge på bedst mulig vis.

Mit bedste råd er, at du starter med at sætte dig lidt ind i SEO - du kan her læse hvad SEO i 2014 betyder.

Det lyder til, at du allerede er godt i gang på de sociale medier. Den vej bør du endelig forsætte ud af :)

Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Fanzis.com Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men du fortalte eller henviste mig desværre ikke til noget jeg ikke allerede ved :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

I mit arbejde med min egen lille nystartet webshop, står jeg faktisk lidt i den samme sitaution som du gør. Jeg har en god generel viden om internettet og forskellige måder at reklamere på, men jeg har aldrig rigtig arbejdet med SEO i praksis. Det som jeg tror og har læst mig frem til, er, at en af de primære veje til online succes, er linkbuilding.

Det her med, at få nogle troværdige og højtprofileret sites til, at linke til din webshop. Lav en masse små "aftaler" om et samarbejde med andre, der har relateret blogs, websites osv. Byt links med folk, så du får en masse backlinks og viser Google, at du er noget værd! Held og lykke med det.. DBH Magnus

(Jeg har lige selv oprettet en tråd, hvor jeg søger samarbejde ift. linkbuilding, du kan evt. tage et kig)

 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Pedersen:
anset hvor godt ens side er optimeret, vil det 99% af gangene være nødvendigt med noget ekstern SEO, altså linkbuilding primært for at skabe "vigtighed i googles øjne"

WWW.DANFORMER.DK !!! er selv der efter jeg har pillet min side ned.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)