Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slip for at betale skat + tillægsspørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Minimaks Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af at du som enkeltmandsvirksomhed kan slippe for at betale skat hvis de penge du har lagt til side til netop at betale skat bruges på fx investering (der passer ind i din virksomhedsform).

Nu kommer så millionkronerspørgsmålet: 

Lad os antage at jeg inden årets udgang tænker at jeg vil investere et langt højere beløb. Jeg har fx 50.000 kr. som alligevel skal betales tilbage til skat, men jeg ønsker at investere 300.000 kr. Findes der en virksomhedsform, hvor jeg lader pengene stå på en konto og først når de bliver hævet, så skal der betales skat fra dem? På den måde kan jeg fx vente 5 år, investere 300.000 i noget forretning som bruges direkte i forbindelse med udvidelse af min forretning?

Jeg er godt klar over at det er ikke noget du kan gøre hele tiden da du skal kunne fremvise et profitabelt regnskab til skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan drive din enkeltmandsvirksomhed under virksomhedsskatteordningen men det vil for de fleste kræve revisor til at sætte det igang regnskabsmæssigt og til årsopgørelsen læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Det betyder ikke du slipper for skat - men du betaler det som svarer til selskabsskat af dit overskud 24,5% for 2014 - som acontoskat.  Når du siden hæver penge så modregnes acontoskatten i din personlige skat, så på den måde kan du spare op til investering til 24,5% skat

Du kan ikke ellers bare sætte penge til side til en investering OG mange investeringer vil jo også skulle aktiveres eller afskrives over en del år (dine 300.000 vil kunne tage en del år i afskrivninger afhængig af hvad det er.

Det er samme du kan i selskabsform - nøjes med 24,5% selskabsskat af det du ikke tager ud som løn - som udgangspunkt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Minimaks Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål yderligere, så jeg får dette afklaret helt:

Følgende er ved fx ApS virksomhed:

Lad os antage at jeg tjener 200.000 kr. per år i min virksomhed. Lad os antage at jeg har nogle lovlige frafrag, fx. 50.000 kr.

Overskuddet er så 150.000 kr.

Jeg bruger så 50.000 kr. til sjov og ballade (privat forbrug).

Der er så 100.000 kr. tilbage.

Betyder at jeg skal betale 40% i skat på det jeg har brugt privat (50.000 kr.) og 24% i skat, selskabsskat, på 100.000 kr. som stadig står på en konto i virksomheden?

Dvs. jeg så skal betale 45.000 kr. i skat(ApS) i stedet for at betale 60.000 kr. i skat(enkeltmandsvirksomhed)? Og hvis det er sandt hvor meget tager en revisor for at lave et simpelt regnskab som dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Minimaks Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)