Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mine systemer overdraget korrekt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har nogle programmører siddende i udlandet til at udarbejde et projekt for mig. Løsningen de arbejder på, omhandler et website, et backendsystem og en app til både iOS og Android.

Mit spørgsmål er:

Når projektet er færdigt, hvordan får jeg så systemerne overdraget korrekt sådan at jeg får fuld rådighed over alle systemer. Jeg vil selvfølgelig gerne selv udgive appen på appstore osv. Hvad skal jeg være opmærksom på? Hvad er vigtigt i denne sammenhæng? 

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kører du ikke videre med de aktuelle programmører ? Er der skrevet dokumentation vedr. programmer og procedurer mm ? Kan de nye programmører arbejde tæt sammen med de aktuelle programmører ? Det lyder lidt som om, at du ikke har forberedt til situationen - det er nok det kritiske i hele forløbet, og det gør det ikke nemmere hvis du anvender udenlandske programmører.

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har misforstået mit indlæg.

Der er ikke nogle nye eller gamle programører. Det handler enlig bare om hvordan en overdragelse af website, backend og app rent praktisk foregår. 

Når projektet er færdigt, hvordan foregår en overdragelse så bedst, og hvilke forehold skal man tage? Mit spørgsmål er bare hvordan man køber fx en app. Hvad skal jeg modtage?

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvad du skriver. Ved overdragelse mener man normalt, at nogle programmer går fra et hold af programmører til et andet hold af programmører.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke gøre mig klog på det men udvikler de på din server eller deres egen server ?
Du skal vel have det over på din server og have passwords etc..

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Katten22.

Jeg skal prøve at besvare efter bedste evne:

Katten22:
Når projektet er færdigt, hvordan får jeg så systemerne overdraget korrekt sådan at jeg får fuld rådighed over alle systemer. Jeg vil selvfølgelig gerne selv udgive appen på appstore osv. Hvad skal jeg være opmærksom på? Hvad er vigtigt i denne sammenhæng? 

Hvis i bruger Gitstyring og du har adgang dertil, så har du allerede source koden. Hvis i ikke gør. Så det vigtigt at du får hele xCode projektet og hele eclipse projektet (hvis det er skrevet i native kode) er det skrevet i en wrapper som feks. Titanium, er det vigtigt at du får hele source koden der. Så du har muligheden for at få nogle andre til at videre udvikle det.
Skal du selv udgive det på appstore, skal du bruge en private og public key fra den mac hvor man har siddet og udviklet, dem skal du importerere i din mac's keychain. og derefter skal du så ind lave nogle distributions certificater. På dig apple developer ID. (alternativt kan du købe et apple developer ID og så tildele dine programmørere rettigheder til at ligge appen online.)

ved google. skal du sende en signet apk fil op. der skal du husk at få fat i keystore filen (HUSK den må IKKE blive væk. og du må IKKE glemme koden til den)

ang backend, er det igen vigtigt du har source koden, rettigheder til serveren osv. Tvivler du på dine programmøre, så sørg for at have muligheden for at lukke for deres adgang til dine developer id's (Android og Apple) samt ku lukke for adgangen til din server :-)

Har du ydeligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på pc@komtil.dk 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)