Jeg ved ikke om det her er det rette sted for spørgsmålet MEN HERE GOES: Nå jeg kigger på mine konverteringer i google adwords på en given dag kan jeg se at jeg f.eks har haft 22 konverteringer. Gå jeg efterfølgende ind i google analytics og kigger på den samme dag ser jeg 30 konverteringer fra google adwords annoncer. - Spørgsmålet er: Hvorfor er der forskel på statistikken? |
Var det den anden vej rundt ville det give mening, men når Analytics registrerer flere konverteringer end AdWords tyder det på at der er noget galt og at din AdWords muligvis sporer forkert. Det kan selvfølgelig også være Analytics, men jeg oplever oftest at Analytics sporer korrekt og AdWords forkert.
Det er dog svært at sige hvad fejlen skyldes, uden at kunne gennemgå det. Der kan være mange årsager til det. Men du kunne jo starte med at finde ud af hvor mange konverteringer du rent faktisk havde den pågældende dag og ad den vej finde ud af om det er Analytics eller AdWords der sporer korrekt. Hvis du har ehandel aktiveret kan du dobbelttjekke med omsætning pr. transaktion.
Når du ved hvilken der sporer forkert, kan du begynde at tjekke den for fejl