Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb brugt varevogn som går i stykker på vej hjem

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man snakke om at kapre en tråd fra trådstarter - mon ikke I bør oprette jeres egen tråd omkring toppakninger og biler eller snakke videre på bilbasen.dk Stick out tongue

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

BroncofanDK:
Det lyder som du er blevet tørret af en forhandler der vidste der var ugler i mosen men bevisbyrden er svær.

Baseret på at der ryger en toppakning på vej hjem ? (Hvis dette er rigtigt) .... Ud fra den information er der ikke rigtig noget der tyder på at forhandleren har snydt bevidst, og hvis det skulle være tilfældet så er det stort set umuligt at bevise.

Dit største håb vil i mine øjne være at prøve få aftalt fx en fair reparations pris eller lign, alt hvad hvad problemet osv er.

Nu har jeg kun haft en bil der havde toppakningsproblemer, men forløbet var IKKE at toppakningen blæste ud, men nærmere en gradvis større problematik med køling/røg. Der er en del der kan gøres for at skjule toppakningsproblemer og det er meget mistænkeligt at det er på turen hjem og ikke efter en uge. Min bil røg først når den var rigtig varm og kunne køre ca 15-25km før den fik problemer.

hvis OP ikke kan finde en god løsning, så vil jeg anbefale de væsker som sælges i USA/UK. Du kan for små penge reparere din bil og afhængig af hullets størrelse kan det virke permanent. Amazon har et godt udvalg.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Der kan man snakke om at kapre en tråd fra trådstarter - mon ikke I bør oprette jeres egen tråd omkring toppakninger og biler eller snakke videre på bilbasen.dk Stick out tongue

Nu tror jeg faktisk at trådstarter er ret interesseret i hvad han gør med bilen og omkring sit køb, og man kan jo vælge ikke at deltage hvis man synes at det er anstødeligt at andre giver personen konkrete råd - og en baggrundsviden til at forstå situationen. Hans rettigheder afhænger 100% af hvad situationen er. Er fejlen blevet skjult for ham eller har han blot været utrolig uheldig?

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig, nu var det heller ikke dit indlæg som jeg henviste til, det var mere at Amadeo og Carsten Kvist begyndte at snakke om deres egne biler - beklager ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg vil straks reklamere overfor sælger og ophæve købet mod tilbagelevering af bilen, og så skal sælger betale dig købesummen tilbage. Alternativt må sælger reparere bilen for egen regning. 

at bilen sælges uden garanti ændrer ikke på, at du stadig har din reklamationsret. 

Der er under alle omstændigheder tale om en mangel ved bilen, så tag fat i sælger og kræv det udbedret eller ophæv købet.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Vasegaard Andreasen:

Jeg vil straks reklamere overfor sælger og ophæve købet mod tilbagelevering af bilen, og så skal sælger betale dig købesummen tilbage. Alternativt må sælger reparere bilen for egen regning. 

at bilen sælges uden garanti ændrer ikke på, at du stadig har din reklamationsret. 

Der er under alle omstændigheder tale om en mangel ved bilen, så tag fat i sælger og kræv det udbedret eller ophæv købet.

Du er med på at der er tale om en B2B handel, ik? 

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

HHV:
Det er svært for mig at bevise at sælgeren kendte til problemet, han kan jo bare benægte 

Ja. Og det vil være din opgave i retten.

Du har jo selv underskrevet en kontakt hor der står, at der ikke er garanti. - Hvis det ikke er den vare du vil købe, så skal du jo lade være.

Jeg har ikke underskrevet nogen kontrakt - Jeg har kun fået den udlevere med hans underskrift, min står ikke på den

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

HHV:

Carsten Kvist:

HHV:
Det er svært for mig at bevise at sælgeren kendte til problemet, han kan jo bare benægte 

Ja. Og det vil være din opgave i retten.

Du har jo selv underskrevet en kontakt hor der står, at der ikke er garanti. - Hvis det ikke er den vare du vil købe, så skal du jo lade være.

Jeg har ikke underskrevet nogen kontrakt - Jeg har kun fået den udlevere med hans underskrift, min står ikke på den

OK. Så du har, uden kontrakt, overført nogle penge til en forhandler? - Egentlig undre det mig at han vil overlade dig bilen... Du er jo ikke bundet af noget du ikke har underskrevet, Så du er jo ikke bundet til at betale... Tror nu nok, at det at du har betalt, og taget bilen vil være nok til at man vil betragte bilen som solgt.... Men egentlig er du jo ikke bundet af noget. - Har du betalt?

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overført penge til ham hvorefter jeg har været oppe ved ham og hente bilen - Har modtaget en kontrakt fra ham, han har sagt til mig at jeg ikke skal underskrive nogen papirer.

Jeg har samtidigt skrevet til ham at jeg ønsker at levere bilen tilbage mod at jeg får mine penge igen, dog har jeg sagt at jeg gerne betaler for at fragte bilen tilbage til ham.

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du givet for bilen ?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)