Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb brugt varevogn som går i stykker på vej hjem

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

HHV:
Købt uden garanti af nogen art - Dog gældfri. Div. fejl og mangler på købers regning

Du har jo selv skrevet under på at den er købt som beset, og sikkert også til en billig pris fordi der ikke er nogen garanti på. Havde det været i orden hvis bilen var gået i stykker dagen efter ? Når man køber bil uden garanti, må man forvente den slags sker.

Glem alt om retsager og lign. fordi du har jo skrevet under på slutseddel hvor der ingen garanti er på bilen.

Tag fat i sælgeren og forklar at du er en hårdt arbejdende selvstændig mand som virkelig har brug for bilen (derfor du købte den) og så prøv at få ham til at føle medfølelse for dig i stedet for, så du måske kan få bilen lavet billigt i stedet for at begynde at snakke om retsager og lign.

Held og lykke

Fra Nørrebro
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har købt under de betingelser, har du vel også fået et stort prisafslag.

Har selv købt en bil på samme betingelser engang, men betingede mig en længere køretur, samt tid til gennemgang hos min aldrene mekanikerfar, ellers havde jeg ikke turde købe brugt uden garanti.

Og en toppakning ved ingen hvornår springer, så den må du æde selv.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende for om du har noget regreskrav overfor forhandleren er om han/hun har skjult en fejl for dig. Toppakninger ved man ikke hvornår går, men der er gamle trick der kan få en bil med en defekt toppakning til at tage sig godt ud i meget kort tid - æggehvider i kølesystemet, ligesom der specielt i USA er en del forskellige produkter der kan bruges eks - http://www.amazon.com/NanoTechnology-Permanent-Gasket-Repair-401232/dp/B000EGNBMO/ref=sr_1_5?s=automotive&ie=UTF8&qid=1406064445&sr=1-5&keywords=gasket+repair. Jeg har tidliger brugt et produkt af den type som gav mig 6 måneder hvor min bil virkede godt, og hvis de har lavet den slags "reperationer" for at give dig et fejlagtigt billede så har du en sag hvis du kan bevise det, men du står svagt.

Det lyder som du er blevet tørret af en forhandler der vidste der var ugler i mosen men bevisbyrden er svær.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det lyder som du er blevet tørret af en forhandler der vidste der var ugler i mosen men bevisbyrden er svær.

Hvordan konkludere du dette?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Det lyder som du er blevet tørret af en forhandler der vidste der var ugler i mosen men bevisbyrden er svær.

Baseret på at der ryger en toppakning på vej hjem ? (Hvis dette er rigtigt) .... Ud fra den information er der ikke rigtig noget der tyder på at forhandleren har snydt bevidst, og hvis det skulle være tilfældet så er det stort set umuligt at bevise.

Dit største håb vil i mine øjne være at prøve få aftalt fx en fair reparations pris eller lign, alt hvad hvad problemet osv er.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en helt alm. praksis i bilbranchen, at hvis man har taget en bil i bytte til en god (høj) pris, at man så videresælger den uden garanti hvis den efterfølgende fortjeneste ved salg til listeprisen er for lille. Det sker typisk i prisklassen under 20k. Oftest har bilforhandleren ikke engang brugt tid på at undersøge byttebilen, og det sker faktisk også at bilforhandleren ikke engang har set byttebilen før den bliver afleveret ved afhentning af den nye bil.  

Selvom bilforhandleren har oplysningspligt (det er så det eneste halmstrå der er rent juridisk i denne sag) så er det altså langt fra sikkert at bilforhandleren har handlet i ond tro. 

Nogen gange er det billigst at skifte hele motoren, - især hvis den er tværliggende - og her kan bilforhandleren måske hjælpe med at skaffe en billig motor fra en ophugger. Hvis ellers man har holdt en ordentlig dialog, kan man måske få motoren til engrospris mod at den monteres på bilforhandlerens værksted. Husk at få en fast pris først, alt inkl. - herunder en garanti på selve motoren.

Nu behøver det så ikke at være toppakningen, - det kan være noget så enkelt som en thermostat til enten kølervand eller ventilator hvis den er elektrisk. De koster typisk under 500 kr. Hvis bilen tidligere har været kørt stille og roligt, og du som den nye ejer måske har det med at køre lidt frisk til, - eller bilen har været vant til småture og du så pludselig skal køre flere 100 km hjem, så er det set før at en motor "smider vandet" fordi den bliver så varm at hæverteffekten i ekspansionsbeholderen træder i kraft.

Hvis man tager oliedækslet af, og der sidder meget mayonaiseagtigt creme på dækslet, eller hvis der kommer meget hvid røg ud af udstødningen, så er det måske toppakningen. Ellers kan det som sagt altså være noget andet og billigere.

Så få lige undersøgt det først.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Hvis man tager oliedækslet af, og der sidder meget mayonaiseagtigt creme på dækslet

Det har jeg i min bil, og det skulle ikke betyde noget - siger mit værksted.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amadeo:

Dukkemageren:
Hvis man tager oliedækslet af, og der sidder meget mayonaiseagtigt creme på dækslet

Det har jeg i min bil, og det skulle ikke betyde noget - siger mit værksted.

WHAT?? - Efter hvad jeg har lært, så er det fordi kølervæsken kommer ind i olien... - Altså er der en utæthed... Det er kun et spørgsmål om tid. ;-)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
WHAT?? - Efter hvad jeg har lært, så er det fordi kølervæsken kommer ind i olien... - Altså er der en utæthed... Det er kun et spørgsmål om tid. ;-)

Hmmm. Jeg forstår det godt. Men jeg mister ikke noget vand. Overhovedet. Kondensvand?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Carsten Kvist:
WHAT?? - Efter hvad jeg har lært, så er det fordi kølervæsken kommer ind i olien... - Altså er der en utæthed... Det er kun et spørgsmål om tid. ;-)

Hmmm. Jeg forstår det godt. Men jeg mister ikke noget vand. Overhovedet. Kondensvand?

Hmm... Men derfor kan olien jo godt midste smørreevne og vandet køleevne.

At der ikke bliver mindre samlet set, betyder jo egentlig bare, at de to ting blandes, men ikke kommer ud.

Nå... JEG ville få gjort noget ved det. - Motoren er IKKE bygget til at de to dele skal blandes. Olien skal være sort, og vandet klart.

Men det er jo din mekaniker der skal 'stå for skud'. :)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)