Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb brugt varevogn som går i stykker på vej hjem

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan er jeg stillet som køber af en brugt varevogn fra en forhandler.

Jeg er selvstændig som har købt en gulplade brugt varevogn på cvr nr. På fakturaen står der

" Købt uden garanti af nogen art - Dog gældfri. Div. fejl og mangler på købers regning"

Meen når bilen går i stykker på vej hjem fra forhandleren, kan det så virkelig passe at jeg ikke kan kræve fejlen udbederet?

På forhånd tak

 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du haft taget kontakt til forhandleren?

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når den er købt erhverv-erhverv, og uden garanti, så er der intet at gøre for dig.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

HHV:
Meen når bilen går i stykker på vej hjem fra forhandleren, kan det så virkelig passe at jeg ikke kan kræve fejlen udbederet?
Kontakt forhandleren og hør hvordan han stiller sig -

PS Hvad gik i stykker - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Han bør om alle omstændigheder tage kontakt til forhandleren.

Det kan jo være at han godt vidste der måske var noget galt med bilen

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i købelovens §47...

§ 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

Altså, hvis sælger vidste, eller burde vide, at der var noget galt - og ikke siger det til dig. Så er det sælgers ansvar.

Og her kommer det ind, at sælger er bilforhandler, og det er du ikke (eller er du?? - Eller havde du en kyndig med dig?).

MEN... Kan det betale sig! - Det kan blive LANGT, opslidende og DYRT... Og du har jo ikke en bil i den periode!

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

HHV:
Meen når bilen går i stykker på vej hjem fra forhandleren, kan det så virkelig passe at jeg ikke kan kræve fejlen udbederet?
Kontakt forhandleren og hør hvordan han stiller sig -

PS Hvad gik i stykker - ?

Den røg helt vildt fra motoren og vandet løb ud for neden af bilen - En forbi passerende mener at det er toppakningen. 

Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Du skal have fat i købelovens §47...

§ 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

Altså, hvis sælger vidste, eller burde vide, at der var noget galt - og ikke siger det til dig. Så er det sælgers ansvar.

Og her kommer det ind, at sælger er bilforhandler, og det er du ikke (eller er du?? - Eller havde du en kyndig med dig?).

MEN... Kan det betale sig! - Det kan blive LANGT, opslidende og DYRT... Og du har jo ikke en bil i den periode!

Jeg sælger hårde hvidevare, så har ingen forstand på biler - Jeg mener bare at det er fuldstændig uacceptabel, at en bil går i stykker på vej hjem fra bilforhandleren.

Det er svært for mig at bevise at sælgeren kendte til problemet, han kan jo bare benægte 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er toppakningen må du nok lade en mekaniker afgøre. Men his det er, så kan man jo ikke forvente, at sælger ved hvornår den ryger! - Så jeg vil mene det er for egen regning.

Den ENESTE måde det kan blive for sælgers regning på er, hvis sælger direkte har tilbageholdt dig oplysninger.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

HHV:
Det er svært for mig at bevise at sælgeren kendte til problemet, han kan jo bare benægte 

Ja. Og det vil være din opgave i retten.

Du har jo selv underskrevet en kontakt hor der står, at der ikke er garanti. - Hvis det ikke er den vare du vil købe, så skal du jo lade være.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)