Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk selskab - bogføring

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg overvejer at oprette et engelsk selskab gennem http://www.companiesmadesimple.com - mit problem er dog, at jeg ikke kender noget til bogføringsreglerne i england.

Jeg søger nogle som har et UK Limited selskab eller som har kendskab til dette.

Og lige nogle "hurtige" spørgsmål:
Vil det være muligt at bruge dinero til bogføringen?
Hvordan er reglerne ang. oplysninger til SKAT? Er der noget bestemt man skal være opmærksom på her?


Håber der er nogle der kan hjælpe :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du bruge et engelsk selskab til, når du kan oprette et IVS ?

Bh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du bruge et engelsk selskab til, når du kan oprette et IVS ?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har ikke kendskab til de engelske bogføringskrav men de er givetvis anderledes end de danske. Det må companiesmadesimple kunne svare på.

Ifht. dansk skat så skal du være opmærksom på at dit engelske selskab vil blive fuldt skattepligtigt til Danmark, hvis selskabets daglige ledelse befinder sig i DK. Den "daglige ledelse" er et lidt fluffy begreb men hvis du i din egenskab af direktør træffer de daglige beslutninger vedr. selskabets drift fra Danmark vil dette være tilstrækkeligt.

I fald selskabet er fuldt skattepligtigt til DK skal du indlevere en selvangivelse til SKAT.

Jeg forstår på dig at du vil oprette et Ltd. for at få adgang til nogle services på det engelske marked (var det ikke sådan?) - et alternativ kunne være at oprette en engelsk filial af et DK ApS/IVS, hvis det er tilstrækkeligt?

 

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. mine grunde til at oprette et engelsk selskab, så er det som Ejendomsinvestor skriver, for at få adgang til nogle services på det engelske marked.

Derudover ser jeg også, at man kun skal af med 19% i Corporate Tax.

Som jeg har forstået det indtil videre, så er det sådan, at man opretter et LTD (hos fx. companiesmadesimple) derefter opretter man en business account i banken (fx Barclays), og når man så sælger noget, så er der engelsk moms på varene - pengen fra salget bliver så sat ind på business kontoen i england, og der betales ikke noget til DK indtil videre. 

Når man så giver sig selv løn gennem det engelske selskab, så skal man så betale de 50% i SKAT - og man skal selvfølgelig angive til SKAT hvad man forventer at få i indkomst, ligesom normalvis.

Er det korrekt forstået?

En anden grund til jeg hellere vil have et LTD end et ApS er, at jeg regner med at bruge et co.uk domæne, og så er LTD nok også lidt mere velkendt end et ApS, internationalt set. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google og find dig en revisor der har kendskab. Det lyder til at være starten på big business - så vil det være forkert at starte med råd fra et forum.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Millard:
Som jeg har forstået det indtil videre, så er det sådan, at man opretter et LTD (hos fx. companiesmadesimple) derefter opretter man en business account i banken (fx Barclays), og når man så sælger noget, så er der engelsk moms på varene - pengen fra salget bliver så sat ind på business kontoen i england, og der betales ikke noget til DK indtil videre.

SÅ enkelt er det nu ikke. Dit Ltd skal først og fremmest overholde de engelske regler til regnskab, skat og moms mv. Men du derudover også (hvis du som ledelse sidder i Danmark) også udarbejde en  dansk selvangivelse, som naturligvis skal opfylde kravene til danske forhold.

Nok skal du betale engelsk skat men der skal også beregnes en skat til Danmark efter danske regler. Den danske skat skal så fratrækkes det du har betalt i England.

Og så derudover kommer så skat af løn mv.

Det er ganske omkostningskrævende at administrere et Ltd - både i tid og penge - hvis man ikke selv opholder sig i England.

/Henrik

PS companiesmadesimple har et tilknyttet revisionsfirma, som er ganske professionelt. 

Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Se denne nye side https://www.cpieservices.dk/ eller https://www.cpieservices.com/

Der gives vejledning og der findes også mulighed for en gratis E-bog, hvor der kan læses en masse om etablering af selskaber i UK m.m.

Håber det kan hjælpe lidt :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal lige checke alder for indlæg - jeg kan se du er helt ny her - velkommen - men du svarer på et 3 år gammelt indlæg som nok er løst nu må man håbe

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

If you want to register your company you need to go to Company Registration Services, to provide a legal service by a legal adviser. Angel Trust Family to provide the same services, in the UK and is a leading brand name in the UK. that helps manage your assets (money, land, investments, or buildings).

Visit for more inforamtion: https://theangeltrust.com/services/company-registration-services/

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)