Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortryde tilbud om job

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hipgob:
Kan jeg tillade mig og ringe til det andet og høre om man stadig, kan få job.. da jeg kan se de har sat stillingsopslag op igen
sagtens - du behøver ikke gi grunden at nogen anden takkede nej - blot at du har overvejet og klart fortrudt du ikke takkede ja

Ofte vil en sådan stilling jo være besat, men du kan absolut tillade dig at prøve igen - held og lykke med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hipgob:
Kan jeg tillade mig og ringe til det andet og høre om man stadig, kan få job.. da jeg kan se de har sat stillingsopslag op igen

Du har jo intet at tabe. Jeg havde ringet til dem.

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan787:
Spørgsmålet er så, nu hvor jeg ikke har underskreven en kontrakt. Binder jeg mig så på nogen måde, eller kan jeg takke nej, og sige ja til det job jeg virkelig ønsker mig?

Det er da bare at gå efter det job du mener passer bedst til dine lyster og evner

Håber du får styr på det. Og tillykke :-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver det, kan du sagtens springe fra det første tilbudte job, da der endnu ikke foreligger en endelig aftale om din ansættelse. 

Men havde der gjort det, bør man være opmærksom på funktionærlovens § 4, hvor man som arbejdstager kan være erstatningsansvarlig, hvis man bliver væk fra sit nye arbejde:

§ 4. Hvis funktionæren uberettiget undlader at tiltræde tjenesten eller forlader denne, eller arbejdsgiveren hæver tjenesteforholdet på grund af grov misligholdelse af kontrakten fra funktionærens side, har arbejdsgiveren ret til erstatning for det ham derved påførte tab. I tilfælde af ulovlig udeblivelse eller forladen af tjenesten har arbejdsgiveren, medmindre særlige omstændigheder foreligger, mindst krav på en erstatning svarende til en halv måneds løn.

Men i dit tilfælde er der ingen problemer. Tag drømmejobbet og når det er endeligt på plads, så sig pænt nej tak til de andre.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget kort...Gør som du har lyst.

Kan godt forstå man kan få moralske opstød og ikke rigtig ved hvad man skal, og der er sikkert rigtig mange virksomheder derude som gør et seriøst og godt HR arbejde, mennnnn...............

Hold da op hvor ser jeg mange useriøse virksomheder, som ved jobopslag tror de kan få guld for ingen penge og som opfører sig i den grad dårligt overfor jobsøgende som de selv har opfordret til at skrive en ansøgning.

Efter at have været sovset godt og grundigt ind i hele møllen med arbejdsløshed, uddannelse af konsulenter (du ved dem med pipfuglekurser) osv. må jeg bare erkende at man få ikke noget foræret og man må være 100% egoistisk og gå efter egne drømme. Ingen vil efterfølgende takke dig for at være en sød og rar fyr.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)