Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at lave hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, har længe gerne ville lave min egen interaktive sociale hjemmeside, helt fra bunden af, så har taget lidt programmering kurser på en side ved navn codecademy.com, har lært om HTML og CSS, men føler ikke rigtig siden giver mig nok til at jeg kan programmere min helt egen hjemmeside, altså bare en simpel hjemmeside, som hvor man laver en profil, med beskrivele af sig selv og nok et billede, og så en såkaldt "social feed" hvor du kan se andres opslag, hvor man så selv skal kunne slå opslag som et billede, eller tekst, og kommenterer opslaget, det er "bare" det jeg gerne vil lave. Så vil høre om nogle af jer herinde kender nogle andre gode sidder man kan lære om hjemmeside programmering, eller er erfaren med emnet, som kan give råd, eller besvare nogle af mine spørgsmål omkring programmering af hjemmesider

Mange tak:)  

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du nævner som mål for din hjemmeside er desværre ikke noget man "bare" laver...

Du skal hen og lære PHP og jQuery/JavaScript, ja måske endda flere sprog, for at kunne lave det du nævner, og det tager ikke bare et par uger...

Nu driver jeg selv NemProgrammering.dk, som er en side hvor du kan lære at lave en hjemmeside på dansk. Jeg vil derfor anbefale dig evt. at starte der. Jeg er også selvlært "programmør/webudvikler", og jeg kan fortælle dig at det ikke kun tog mig 1-2 mdr at lære, men snarre 1-2 år...

Mvh.

Thomas

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 52
Fra  KjergaardGraphic Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Thomas er inde på, så er det hovedsageligt PHP, jQuery/Javescript samt MySQLi som du skal arbejde i, for at kunne få de funktioner på din side - Og det er ikke ''bare'' sådan at lære. 

Jeg startede på bare bund, da jeg startede på Web-Integrator uddannelsen, og HTML og CSS var det første vi lærte, hvilket var easy i forhold til PHP og de resterende sprog, som jeg kom til senere i uddannelsen. 

Så vil du have din side op inde for den nærmeste fremtid, vil jeg klart anbefale dig at hyrer en programmøre/webudvikler til den del.
(skulle dette være det som du bestemte dig for, så send mig en besked, og jeg vil give dig en pris på arbejdet).

Mvh.
Michael Kjergaard 

Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det slog mig lidt bagover at det tager så lang tid, men haha, hvad havde jeg ellers regnet med. Men har et spørgsmål til jer, altså det stod hvor man programmere, hvor man skriver sin kode, hvor kan man gøre det henne, noget software til det?, har prøvet at skrive i det i notepad og synes ikke det fungere særlig godt, f.eks også når man begynder at bruge flere forskellige programmerings sprog, kan den ikke f.eks bruge flere end 1 (af det jeg har fundet ud af indtil videre) hvad bruger i ?.

Tak for hjælpen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, mange tak:)

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også vælge at gå en anden vej og så lærer ASP.NET, dertil vil jeg anbefale dig visual studio, men så skal pengepungen også være i orden. Men må også give de andre ret i at programmering ikke bare er noget man lærer fra en dag til anden.

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det tager lidt tid at blive en god programmør. Jeg har arbejdet på det i 25 år, og lærer stadig Smile

Man kan lære en del ved at følge diverse kurser og guides, men brug det primært til at komme igang med, og til at få det mest elementære på plads. Jo hurtigere du starter med at programmere, jo bedre. Mange af de ting du lærer ved at følge kurser og guides, giver meget mere mening hvis du prøver selv parallelt med at du følger dem. 

Overvej evt. at kigge på Javascript-baserede frameworks. Jeg ved at virksomheder og programmører i Danmark stadig tøver, men her i Silicon Valley har rigtig mange allerede forlængst foretaget et skifte i den retning, inkl. giganter som Google, eBay, LinkedIn etc. Jeg har udviklet min egen frontend i Ember.js, men der er også mange andre at vælge imellem, inkl. Google's egen AngularJS.

Vær indstillet på at det kan tage noget tid at få dit site op at køre. Selvom mit system i princippet kun trækker data fra andre sites, behandler de data, og viser dem med grafer og tabeller, har det nu taget mere end 7 måneder på fuld tid, med 10-16 timers programmering hver dag....

Jeg bruger iøvrigt Sublime Text som editor, synes at den er rigtig god.

Mvh Carsten

Fra Odense, Haderslev, Århus
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 5
Fra  F10 Media Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du lærer på codeacademy kan du snildt bruge, hvis du vil tilføje, eller ændre noget på en hjemmeside. Men en hel hjemmeside kræver MEGET mere viden om strukturen / baggrundsviden.

Alternativet til at hyre et firma (selvom du da gerne må ringe Stick out tongue ) er jo nok at bruge CMS (Joomla, Wordpress osv) og så lege med dine nye skills fra codeacademy.

//Jeppe

Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok , tak :)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)