Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU Moms på ydelser og 3. lande

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup / Høje Taastrup
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forstå at selv lande udenfor EU skal afregne EU moms på online service ydelser, solgt til kunder i EU
http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/vat/how_vat_works/telecom/index_en.htm 

F.eks. vil et Japansk firma der lader en svensk kunde tilgå deres online bibliotek skulle afregne Svensk moms, selvom servicen leveres fra Japan ene og alene på baggrund af at Svenskeren er bosiddende i Sverige.

Er der en beløbsgrænse? En petitessegrænse?

Findes noget tilsvarende for en Dansk virksomhed, der f.eks. lader en Amerikaner, Australier, Kineser eller beboer i et helt 4. land udenfor EU, abonnere på en online service? Altså risikerer man som Dansk firma at skulle svarer moms/vat i et ikke-EU land (f.eks. USA) fordi en af kunderne tilfældigvis er bosiddende dér, ligesom et Amerikansk firma risikerer at skulle svare Dansk moms, bare fordi én af kunderne tilfældigvis sidder dér?

Hvor høje er kravene til identificering af en privatkunde?
F.eks. hvis en Belgisk kunde angiver at være bosiddende i USA for at slippe for moms?
Hvad nu hvis han bor i Holland, angiver at han bor i Norge og benytter et Amerikansk betalingskort?

Tænker at der er situationer hvor det kan være fuldstændigt umuligt at sikre sig kundens reelle identitet på køb af et billigt abonnement af en online service.

Findes der en enkelt måde at administrere efter reglerne, der ikke koster 300 kr. i administration, hver gang en kunde køber for 15 kr.?

Jeg overvejer at udvikle en online service, men bliver pludselig bange for at det kommer til at koste 3 gange flere resourcer at administrere momsen, end at levere selve servicen.

Mvh. Michael

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)