Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger adresse til import af knive

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Fra  M.P.Kniven Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle

Jeg har et enkeltmandsfirma som fremstiller og køber/sælger specialknive til jagt, fiskeri osv.

Jeg køber stort set alt materiale - inklusiv knivklinger og færdige knive, i udlandet.
Det er der ikke noget ulovligt ved, og tingene bliver undersøgt, og går fint igennem tolden.
Problemet er så at når PostDanmark får fingrene i klingerne/knivene, så sender de dem ofte retur til sælgeren, Da det er "Farlige våben"
Det er ikke fordi at det er i strid med loven at de sender dem retur. Det er bare deres interne politik der siger at det er farligt gods.

Det har været skyld i mange tabte handler Super Angry

Jeg søger derfor en adresse i Tyskland, hvor jeg kan få sendt mine materialer til, og hvor jeg selv kan hente mine ting, eller hvorfra tingene kan videresendes til mig via et andet fragtfirma end PostDanmark - F.eks. GLS, UPS eller lignende.

Jeg har kontaktet Shop USA, men det er imod deres politik at sende knive (dog ikke store kokkeknive osv?????)

Bare for at der nu ikke er nogen der skal tro at det er noget ulovligt, så får i lige nogle af mine data så i kan tjekke hvis der er behov for dette:

Mit firma hedder: M.P.Kniven
www.mpkniven.dk
CVR Nr: 35575383

Jeg har flg tilladelser:
- Blankvåbentilladelse.
- Import/Eksport tilladelse.
- Tilladelse til erhvervsmæssig køb og salg af skarpe redskaber og stikvåben, hvis klinge overstiger 12 cm.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem, så jeg ikke behøver at sige nej til flere specialbestillinger.

Mvh
Michael Pedersen

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

En hurtig Google søgning giver mig følgende: Link 

Måske du kan bruge det til noget? Der er tilsyneladende kontorhoteller mv. i Tyskland.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare bede din leverandør sende det til dig med UPS eller GLS ect.?

Det er væsentlig dyrere, men det er jo dig der betaler ikke sandt?

Mon ikke din leverandør har et firma de foretrækker at bruge?

Det kan jo ikke være rigtigt du ikke kan få dine lovlige varer, det kan være Postdk blot savner en mærkat eller beskrivelse, måske det hjælper hvis du registrerer dit firma hos dem så de ved du er godkendt. Jeg ved det ikke, det er bare gætterier, men har du prøvet at spørge dem?

Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Fra  M.P.Kniven Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et par gode hurtige svar.

Jeg har nu skrevet til Post Danmark, for at høre om de har nogen løsninger.
Hvis de ikke har det, så må jeg overveje de lidt dyrerer løsninger med andre fragtfirmaer.

Jeg høre gerne ideer til andre løsninger :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde ikke være et problem, hvis du selv forestår indfortoldningen. 

Vedlæg eventuelt kopi af tilladelser med pakken. Generelt bør man holde tingene simpelt, da det ikke er alle led i kæden, som nødvendigvis er lige kompetente. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du jo ikke nogen om hvor i verden dine vare kommer fra? Er varerne fra lande udenfor EU vil en løsning med en adresse i Tyskland ikke være nogen god ide pga. problemer med indforoldning.

 Hvorfor får du ikke din leverandør til at sende med et andet fragtfirma end posten?  Det vil dog være en god ide først at få afklaret om et nyt transportfirma vil transportere knive.

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Fra  M.P.Kniven Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Først tak til alle for gode svar.
Dernæst, så har jeg fundet en løsning på problemet.
En knivfirhandler i USA fortalte mig om noget der minder om Shopusa.
Det er noget der hedder "shipito.com"
Her kan man selv vælge mellem flere fragtfirmaer.
Jeg valgte DHL, og har fået en kniv med klinge på 22 cm leveret uden problemer.

Endnu en gang. Tak for svar



Side 1 ud af 1 (8 indlæg)