Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg står snart at skulle stifte en enkeltmandsvirksomhed, men er meget itvivl om man er nødsaget til at hive alt indtjening ud af firmaet efter endt årsopgørelse eller om man kan lade alt indtjening stå i firmaet forevigt. Jeg vil ikke trække løn de første 2 år, så jeg er egentlig bare interesseret i at lade alt kapital stå som firmaets værdi. Er dette muligt i et enkeltmandsfirma eller er man nødsaget til at stifte et IVS?

Mvh. Patrick

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

du beskattes i enkeltmandsvirksomhed som personskat af overskud, uanset du lader det stå eller ej - der er ikke noget der hedder løn, du må hæve som du vil - det har ikke med indtægter og udgifter at gøre Læs HER I LINK hvodan man beskattes i enkeltmandsvirksomhed

I et IVS beskattes du med selskabsskat 24.5% af dit overskud men ikke andet hvis du lader det stå. Til gengæld vil du så når du på et tidspunkt hæver pengene, komme af med personskat oven i selskabsskatten som kan svare til topskat, eller du kan tage udbytte op til en grænse så det svarer til alm personskat samlet. Før eller siden er skatten derfor det samme når du har pengene i hænderne  læs LØN ELLER UDBYTTE I IVS 

Endeligt er der jo mange forskelle, så du skal afgjort se DENNE OM PERSONLIG VIRK ELLER SELSKAB og se hvad der er af fordele og bagdele og hvilke ekstraomk det ene og andet kan give

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

 

ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg søger et netværk af folk som kender til og eller handler med tennisketchere og tennisstrenge.

 

Nogle der har nogle kontakter ??

 

Mvh

Nikes

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
"Cookie - John Hannover" skrev dette indlæg: 07-19-2014 kl. 13:54:

du beskattes i enkeltmandsvirksomhed som personskat af overskud, uanset du lader det stå eller ej - der er ikke noget der hedder løn, du må hæve som du vil - det har ikke med indtægter og udgifter at gøre Læs HER I LINK hvodan man beskattes i enkeltmandsvirksomhed

 

Man kan jo anvende virksomhedsskatteordningen hvis kriteriene herfor er opfyldt og dermed lade ikke-hævet opsparet overskud stå til selskabsskat indtil det hæves.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)